Az 58. Speciális Műveleti Ezredhez tartozó CV-22 Osprey végrehajtotta első kutató-mentő feladatát, mikor egy egészségügyi repülőgép katasztrófájának felderítésében, mentésében vett részt Dél-Colorado hegyei között. Ez volt a típus első ilyen feladat-végrehajtása.
A légiirányítók éjfél körül vesztették el a kapcsolatot egy sebesültszállító Beechcraft King repülőgéppel, amely a San Luis-i körzeti kórházba repült egy orvosi hívásra, fedélzetén egy nővérrel, egy ápolóval és a pilótával. Másnap reggel a délelőtti órákban értesítette a légierő kutatóközpontja a Kirtland légibázist, hogy vegyenek részt a kutatási feladatokban.
A kutatócsapat, egy CV-22 Osprey, két HH-60 típusú helikopter és egy, a légi utántöltésért felelős MC-130P szállítógép gyorsan felszállt, és elindult a kijelölt terület felé.A CV-22 Osprey parancsnoka, Scott Gwin százados most kihasználhatta a speciális repülőgép előnyeit, hogy gyorsan tud megközelíteni egy-egy célterületet, és bármely ponton le tud szállni és onnan levegőbe emelkedni. A repülőgép személyzete tudta, hogy a mentési munkálatokban jelentős akadályt képez az időjárás és a magasság. Az eltünt repülőgép utolsó ismert helye egy hegy tetejének közelében volt. A katasztrófa helyszínének feltételezett helyzetét háromezer méternél magasabbra gondolták. Ez a magasság a legtöbb helikopternek kihívást jelent. Gwin százados repülőgépével átkutatta a hegy keleti és nyugati részét, de a felhők eléggé akadályozták a vizuális megfigyelést, így az MC-130P fedélzetén található szenzorok segítségével találták meg a baleset helyszínét. A szállítógép átadta a helyszín koordinátáit az Osprey legénységének, hogy vizuális megfigyelés során kutassanak túlélők után. A levegőből nem láttak túlélőket, így a két HH-60G helikopter leszállt a baleset helyszínére, a felszínen kutatva túlélők után.
James Grigson százados, az egyik helikopter másodpilótája elmondta, hogy odarepültek ahhoz a farmhoz, ahol a civilek felügyelték a mentési munkálatokat. Itt segédkezett egy helyi mentőasszisztens, aki segített volna a legénységnek, hogy sérülésük súlyossága szerint melyik egészségügyi intézetbe szállítsák a sebesülteket. Az egyik helikopter leszállt a helyszínen, és a legénység a mentőtiszttel karöltve kereste a túlélőket, eredménytelenül.
Bár az Osprey-t elsősorban hajófedélzetről és szárazföldről felszállva csapatok, berendezések, utánpótlások szállítására tervezték, de most bebizonyította, hogy kutató-mentő akciókban is sokoldalúan tud részt venni.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.