2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Amerikai légi egységek- A 171. Légi Utántöltő Ezred

JETfly  |  2002. 11. 13., 16:29

A vadászrepülőgépekkel és elfogó vadászokkal szemben támasztott követelmények ellentétben vannak a távolsággal. A nagyobb légierők koncepciója, gyors reagálás, minnél nagyobb távolság megtétele leszállás nélkül, folyamatosan növekedő igény merült fel a légiutántöltő gépek használatára.

1954-ben a Boeing Airplane Company sokat kockáztatott mikor megépítette a prototípust, amely az év júliusában repült először. Fontos tényező állt a háttérben, amiért kockáztattak. Információik szerint az USAF ha van alkalmas a légiutántöltő, szállítógép. akkor lecseréli a KC-97-es családot.

A KC-135A Stratotanker prototípusát a civil 707-ből fejlesztették. Közben a párhuzamosan futó fejlesztésben új design-t kapott szélesebb törzzsel, valamint teljesen áttervezték a teljes rendszert. A gyors tervezői munkának köszönhetően 1957. április 30-án megkezdték a KC-135A típusok szállítását. 1965 januárjáig 732 adtak át, átlagban havonta húsz gép készült el. Az alap KC-135A ablak nélküli repülőgéptörzzsel rendelkezik 80 felcsapható üléssel vagy többsoros üléssel és rögzítésre alkalmas rakodó padlózattal rendelkezik. Teljes feltöltésnél 12 tank a szárnyban, kilenc a géptörzsben és egy a padló felett helyezkedik el. Közel 1000 gallon, azaz 3785 liter üzemanyagot tud szállítani. A repülő nagy sebességgel ( kb. 900 km/h) tud haladni légi tankolásnál. A tankolás közben a boom operátor hasalva felügyeli a folyamatot a géptörzsben kialakított megfigyelő helyről. A KC-135 gépekből 615 áll rendszerben 35 századnál. A 171th Air Refueling Wing két századában tíz KC-135 repülőgép van. A Super Tanker Unitból három található a Nemzeti Gárda légierejénel.

Amikor döntés született, hogy a 21. Században is üzemeltetni fogják a Stratotankereket, akkor tudták, hogy a szárnyak alatti borítást ki kell cserélni. A munkálatokat 1975-ben kezdték és 1985-re több mint ötszáz repülőgép szolgálati idejét növelték meg. Az elsődleges átalakításokat egy hajtómü csere program követte. Az Nemzeti Gárda gépeibe a JT3d típusú kétáramú gázturbinás sugárhajtómüveket építették be. A KC-135 gépekre a Model 707 nagyobb méretü farokrésze, hajtómü gondola tartói és hajtómü gondolái kerültek fel. A gépet új fékekkel és csúszásgátlókkal látták el. Ez lett a KC-135E típus.

Müszaki adatok:

Gyártó: Boeing Airplane Company. 1961-től The Boeing Company

Hajtómüvek:

Négy darab 6.237 kg rerjü Pratt&Whitney J57-59W vagy –43WB sugárhajtómü

Méretek:

Szárnytávolság: 39.88 méter

Hosszúság: 40.99 méter

Magasság: alap gép: 11.68 méter

magas vezérsík: 12.69 méter

Szárnyfelület: 226m2

Teljesítmény:

Maximális sebesség: 933 km/h

Szolgálati sebesség: 856 km/h, 10.700 méteren

Emelkedés: 393 méter/perc (J57)

1.494 méter/perc (TF33)

Szolgálati magasság, teljes töltéssel: 10.975 méter

Hatósugár: üresen: 5.552 km

Teljes töltéssel: 1.950 km

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.