A Northrop Grumman bejelentette, hogy az új APG-81 AESA radar sikeresen teljesítette első repülési tesztjét a Lockheed Martin F-35B típusú repülőgépén. Az APG-81-es az első repülését még 2005 augusztusában hajtotta végre, a Northrop Grumman és a BAE Systems által kifejlesztett BAC 1-11 repülő laboratórium fedélzetén, és azóta már több mint 300 repült órán van túl, ráadásul az összes szoftvert kipróbálták már.
A mostani repülést a lokátor a Block 0.5-ös szoftverrel teljesítette a BF-04-es F-35B fedélzetén. Ez 60 százalékban egyezik meg azzal a verzióval, amit a szériagépekhez fognak használni. David ’Doc’ Nelson, az F-35-ös tesztpilótája is dicsérte az eszközt. Elmondta, hogy több AESA radart is kipróbált már, de eddig ez nyerte el legjobban a tetszését.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.