Két Texan gépen végeznek a napokban próbákat az arizonai Tucson nemzetközi repülőtéren, ahol a légierő tartalékos állományának tesztközpontja (AATC) található. A repüléseket a Barry M. Goldwater lőtéren hajtják végre. „Manapság hatalmas pénzeket fizetünk azért, hogy az F-16-osokkal olyan feladatokat lássunk el, melyek nem is veszik igénybe a gép teljes képességét. Mivel ezek közül a gépek közül sokan az élettartamuk vége felé közelednek, ezért ezzel a típussal tervezzük ezt a terhet levenni a vállukról” - mondta Keith Colmer alezredes, az AATC program felelőse.
„Az A-10-esben és az F-16-osban meglévő technológiákat (mint például a sisakdisplay és a HOTAS rendszer) használtuk fel az AT-6-nál. A tesztpilóták minden repülés után izgatottan mesélik a tapasztalataikat, és azt hogy szerintük miben lehetne még javítani a gépen, és nekünk pontosan erre van szükségünk ahhoz, hogy egy remek támadó repülőgépet készíthessünk” - folytatta Colmer.Az AATC számításai szerint az AT-6 típuson egy repült óra várhatóan csupán 600 dollárba kerül majd, szemben azzal a 15-17 000-rel, amit az A-10 és az F-16 üzemeltetése jelent. Az új típusnak nem feladata leváltani ezeket a gépeket, csupán átvesz tőlük néhány feladatot.
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.