Katar légiereje még 2008 októberében írt alá egy 393,6 millió dolláros szerződést az amerikai Lockheed Martin vállalattal, melynek értelmében négy darab, meghosszabbított törzsű C-130J-30 Super Herculest vásároltak. A gyártó az előzetes tervek szerint 2011-ben kezdi meg a gépek leszállítását, az első Super Hercules összeszerelésével pedig éppen a napokban végeztek a Lockheed Martin mariettai gyárában.
A festőhangárból kiguruló első katari Super Herculest a három további példánnyal együtt humanitárius feladatkörben, illetve katonai missziókban vetik majd be. A típus hadrendbe állításával Katar is feliratkozik a Hercules üzemeltetőinek sorába, mivel az afrikai ország korábban még nem vásárolt a C-130-asokból. A 2008-ban megkötött szerződés a négy gép leszállításán kívül tartalmazza a személyzet kiképzését, pótalkatrészek, tesztberendezések és a teljes logisztikai háttér biztosítását is. Kataron kívül már számtalan ország döntött a Super Hercules mellett, többek között Ausztrália, Kanada, Dánia, India, Olaszország, Norvégia, Nagy-Britannia és az Egyesült Államok, az üzemeltetők sora azonban az elkövetkezendő években tovább bővül, hiszen például Tunézia, Omán, Irak és Izrael is rendelt a típusból.
Katar légierejének első Super Herculese
Super Herculesek a gyárban
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.