A cseh légierő ünnepélyes keretek között, 2011. április 28-án végleg búcsút intett An-26 típusú szállítógépeinek, hiszen ezen a napon vonták ki hivatalosan is hadrendből a két utolsó, még szolgálatot teljesítő „Ancsát”. A két An-26-os 1982, illetve 1983 óta állt rendszerben a cseh légierőnél. A kiöregedő gépeket a CASA C-295M típussal váltották fel, igaz a közelmúltban a csehek új szállítógépével már problémák adódtak.
Az ünnepélyes kivonási ceremóniát a Prága - Kbely légibázison tartották, az An-26-osok, kötelékben egy C-295-össel köszöntek el a típusnak búcsút intő cseh légierőtől.
Elbúcsúztak a cseh An-26-osok (fotó: www.czechairspotters.com)
Mint ahogy arról korábban lapunkon is beszámoltunk, Csehország légiereje 2008-ban írta alá a szerződést, melynek értelmében három C-295-öst vásároltak, később azonban módosították a beszerzendő gépek számát négy darabra. A C-295-ösök leszállítása 2010 végén fejeződött be, ugyanakkor a hadrendbe állítás előtti berepülések során kiderült, hogy a csehek tapasztalatai szerint a szállítógépek önvédelmi rendszere hibás. A cseh légierő úgy döntött, hogy visszaküldi a gyártónak a C-295-ösöket, és ha a megadott határidőn belül nem kapják meg a javított gépeket, akkor felbontják a szerződést a spanyolokkal. Csehország az eset miatt elhalasztja az új szállítógépek afganisztáni bevetését is.
A CASA C-295M típusú szállítógép váltotta az An-26-ost
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.