Közeledvén az indiai vadászgéptender végéhez, az EADS konzorcium egy úttörő lehetőséget ajánlott fel Indiának, mégpedig haditengerészeti Typhoonok eladását az ázsiai országba. A típus vetélytársa, a francia Dassault Rafale már rendelkezik tengerészeti változattal, a Rafale M gépek a Charles de Gaulle repülőgép-hordozón szolgálnak.
A Eurofighterek egyik beszállítója, a BAE Systems képviselői szerint bár a típus jelenleg csak szárazföldi alkalmazásban áll, minden esélye megvan, hogy teljes értékü tengerészeti harci gépet faragjanak belőle. Ehhez persze különböző módosításokat is el kell végezni, például a hajtómüveken, amennyiben a síugró sáncos megoldást választanák. Természetesen a futómüvek is megerősítésekre szorulnak, illetve szükséges ellátni a gépeket egy elfogó horoggal, melyek nélkül a leszállást nem lehetne végrehajtani a hordozóra. Végül pedig egy megfelelő festést is kéne találni a gépnek, amely eleget tesz a tengeri üzemelés körülményeinek.
A hajófedélzeti Typhoonokkal a meglévő Sea Harriereket egészíthetnék ki az indiaiak, melyek már több mint két évtizede állnak szolgálatban. Annak idején közel harminc darab érkezett az országba, ma azonban körülbelül már csak 10 példány repül.
Itt még csak számítógépes grafika a Typhoon hajófedélzeti változata
Az indiai haditengerészet számára viszont nem túlságosan csábító az ajánlat. Elsősorban azért, mert már rendeltek 45 darab MiG-29K-t Oroszországtól, a jövőben pedig a hazai fejlesztésü Tejas könnyü harci gépet kívánják átalakítani tengerészeti változatúvá. Biztos döntés azonban csak valamikor a jövőben várható az EADS pedig reménykedik, mivel úgy gondolják a típus megfelelő választás lenne India számára.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.