A Brit Királyi Légierő a napokban feloldotta a BAE Hawk T1/1A típus repülési tilalmát is, melyek a november nyolcadikai baleset óta a földön vesztegeltek – írja a Flightglobal. A repüléseket csak azután engedélyezték, miután a légierő szakemberei átvizsgálták az összes Hawkot.
Mint ismeretes, korábban a Hawk T2-esek, a Short Tucanok és a Tornado GR4-esek sem repülhettek, azonban ezek repülési tilalmát nemrégen feloldották, tehát jelenleg a RAF összes gépe a levegőbe emelkedhet.
Mint arról már lapunkon korábban is beszámoltunk, gépek letiltását a Brit Királyi Légierő Scampton légibázisán történt baleset után rendelték el, mikor is Sean Cunningham hadnagy a földön álló Red Arrows gépéből katapultált, azonban az ernyője sajnálatos módon nem nyílt ki, így közel 60 méteres magasságból a földnek csapódott. Az esetet követően elrendelték az összes olyan gép átvizsgálását, melyben a Martin Baker Mk.10B típusú katapultülés van. A brit Martin Baker vállalat szakemberei az esetet jelenleg is vizsgálják, mivel konkrét okot egyelőre még nem sikerült találni.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.