Az orosz RSzK MiG a napokban ismét azzal a kéréssel fordult a perui védelmi minisztériumhoz, hogy további időt kérjen a perui MiG-29-esek modernizációjának befejezéséhez. Az Infodefensa azt írja, hogy az orosz vállalat már negyedszer kereste fel ilyen kéréssel a dél-amerikai országot.
A nyolc MiG-29-es modernizációjáról szóló szerződést még 2008-ban írták alá, majd 2009 szeptemberében Peru át is utalt 20 millió dollárt az orosz vállalatnak. Az első szerződés értelmében az RSzK MiG-nek az aláírástól számított 16 hónapon belül le kellett volna szállítania az első 4 gépet, majd az ezt követő 4 hónap során pedig a fennmaradó 4-et is, így a 8 modernizált Fulcrumnak már 2010 májusában meg kellett volna érkeznie. Az utolsó, módosított szerződés alapján a Perui Légierő 2012 júliusában vehette volna át az első példányokat.
Korábban a perui védelmi miniszter-helyettes, Lizandro Maycock azt nyilatkozta, hogy vélhetően ez az időpont is kitolódik. A Perui Légierő a Flightglobal MiliCAS adatbázisa szerint 19 darab MiG-29-est üzemeltet, a 8 gép mellett, további 11 példány modernizálását is fontolóra vették. Maycock véleménye szerint a Perui Légierő már nem fog az oroszokkal újabb szerződést kötni, valamint a fennmaradó 11 gép modernizálásáról szóló szerződés sem születik meg.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.