Az Orosz Légierő részéről Viktor Kacsalkin altábornagy nyilatkozott 2012. május 31-én, csütörtökön a katonai teherszállító repülőgép flotta jövőjéről. Kacsalkin elmondta, hogy 2020-ig számos új repülőgépet vesznek át, a sokáig problémákkal küzdő An-70-es pedig szintén megjelenik majd a flottában.
„2014-től megkezdődik az új Iljusin Il-76-MD90A (Il-476) és a modernizált Il-76MD típusok leszállítása. Mindezek mellett 2020-ig 60 Antonov An-70-es, illetve 25 darab, különböző modifikációjú An-124 Ruszlán is érkezik az Orosz Légierőhöz” – mondta el Kacsalkin. Az orosz katonai teherszállító repülés nem tervezi külföldi gyártású gépek vásárlását, Kacsalkin elmondása szerint, a külföldi típusok egyáltalán nem érdeklik őket, hiszen az orosz technika tökéletesen megfelel elvárásaiknak.
Az An-70-es programot Oroszország és Ukrajna közösen finanszírozza, habár az orosz fél 2006-ban egyszer már kilépett a közös programból: az Orosz Légierő akkori parancsnoka szerint nem volt szükség az új típusra, inkább a modernizált Il-76-osnak szavazott bizalmat. Az oroszok később ismét csatlakoztak az An-70-es programhoz, 2020-ig pedig 60 darabot vesznek át.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.