2025. 01. 15. szerda
Lóránd, Lóránt
: 412 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pilóták kritizálják az F-15-ösök modernizációs programját

JETfly  |  2012. 08. 21., 11:05

Az Egyesült Államok légierejének vezetése a napokban elkészítette az F-15E Strike Eagle és az F-15C Eagle repülőgépek modernizációs programját – írja a Flightglobal. A sasok új szenzorokat, kommunikációs és fedélzeti berendezéseket is kapnak. Egy amerikai pilóta véleménye szerint, azonban a leglényegesebb elemet kihagyták, mely nélkül teljesen értelmetlenné válik a modernizáció.

Az F-15E-k tervek szerint a Raytheon által fejlesztett AESA APG-82(v)1-es radart, ADCP II-es fedélzeti számítógépet, az elektronikai harc megvívására szolgáló EPAWSS-t, Mode 5 üzemmódú barát-ellenség felismerő rendszert, az IFF-et, új fedélzeti videórögzítőt, illetve JHMCS sisakdisplay-t is kapnak. Az F-15C-k APG-63(v)3 típusú radart, ADCP II-es fedélzeti számítógépet, EPAWSS-t, Mode 5 üzemmódú barát-ellenség felismerő rendszert, valamint új infravörös keresőrendszert kapnak.

F-15

A listát látván egy F-15-ös pilóta azonban arról számolt be, hogy a modernizáció nem említi az információkat megjelenítő displayeket. Ezek nélkül véleménye szerint nincs értelme a modernizációnak. Az új rendszereknek köszönhetően a repülőgép rengeteg információt kell, hogy megjelenítsen, az F-15-ösökön jelenleg mindezt 10x10 centiméteres kijelzők teszik, így véleménye szerint ennyi új információ megjelenítésére a jelenlegi displayek alkalmatlanok. Az Egyesült Államok légiereje egyelőre nem tervezte az új kijelzők integrálását a modernizációs csomagba. Mint ismeretes, az amerikai Boeing már folyamatosan építi be az e célnak megfelelő többfunkciós displayeket az exportra szánt repülőgépeibe.

F-15E

A modernizációt követően az F-15-ösök szolgálati ideje is kitolódik. Egy korábbi tesztsorozattal megállapították, hogy az F-15E-k szolgálati ideje akár 16 ezer repült óráig is kitolható, ezek jelenleg 9 ezer óránál tartanak. A fejlesztést követően az F-15E típus akár 2025-ig is hadrendben tartható. Az F-15C esetében ez a szám 18 ezer repült óra, jelenleg 8,6 ezer repült óránál tartanak. A modernizációt követően a C verziók akár 2030-ig is üzemeltethetőek lesznek.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.

  Legfrissebbek most

A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.