Épp a minap számoltunk be lapunkon arról, hogy akár veszélybe is kerülhet az új JAS-39 Gripen Next Generation programja, ha Svájc mégsem rendszeresítené a típust. Svájc korábban 22 darab Gripen NG beszerzése mellett döntött, azonban a szerződést a mai napig nem írták alá a felek. Az új változatú Gripen demonstrátor gépe és Svájc most ismét a hírek szereplői, hiszen a repülőgép egy D változatú Gripen kíséretében 2012. október 3-án, szerdán Svájcba érkezett. A Gripenek a svédországi Linköpingből érkeztek a svájci Emmen légibázisra.
A Gripen NG október 3-tól egészen október 12-ig Svájcban marad, ez idő alatt több bemutatót is repül: október 9-én a svájci védelmi bizottság egyaránt földön és levegőben is megtekintheti a repülőgépet. Ezt követően kerül megrendezésre október 10-11. között az Axalp, mely a Svájci Légierő légibemutatókkal tarkított publikus éleslövészete: idén a svájci F/A-18 Hornet, az F-5 Tiger II, a PC-21, a Cougar helikopter, illetve a Patrouille Suisse mellett a svéd Gripen Demo is bemutatót repül az eseményen. A bemutatók során svájci pilóták is beülhetnek majd a kétüléses Gripen Demo első ülésébe, ezt megelőzően ezek a pilóták egy szimulátoros képzésen vettek részt Svédországban.
A JETfly csapata 2006-ban látogatta meg az Axalp-ot, az erről szóló cikket az alábbi linkre kattintva érheti el:
Éleslövészet a mennydörgő Lódarazsak és Tigrisek földjén
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.