A tervek szerint Svájc jóval olcsóbban vásárolhatja meg a 22 vadászrepülőgépet a Saab-tól, mint maga Svédország. A gépek darabára 100 millió svájci frank (107 millió dollár) lenne, ami így 15-30 százalékkal kevesebb, mint amennyit a svédek fizetnek a gépeikért. Utóbbiról azonban pontos adat nem áll rendelkezésre, Stockholm mindössze annyit jelentett be, hogy 40-60 darab Gripent terveznek vásárolni a jövőben. A svéd védelmi minisztérium szóvivője nem kívánt reagálni a hírre.
Svájc augusztusban jelentette be, hogy az elavult Northrop F-5E/F Tiger flottáját 2018-tól kezdődően a Gripen típussal váltja le. Az üzlet összértéke 3,13 milliárd svájci frank, amely már magában foglalja az üzemeltetési költséget is. A védelmi minisztériumnál kijelentették, hogy nem kívánnak ennél pontosabb adatot adni a gépek darabárára vonatkozóan.
Gripen NG érkezik Svájcba (2012, Axalp)
A költségek csökkentése érdekében a gépek beszerzését összehangolják a Svéd Légierő vásárlásával, azonban a típusválasztás még így is ellentétekbe ütközött az országban. Még mindig hátravan a parlament jóváhagyása, illetve a svájci szokásoknak megfelelően lehet, hogy népszavazást is kiírnak a tenderrel kapcsolatban.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.