Kína a Xian Y-20 típusú stratégiai szállító repülőgép több, lehetséges verziójának exportlehetőségeit vizsgálja. Erről Tang Jun, az eddigi legnagyobb kínai repülőgép prototípusát megépítő Xian Aircraft elnöke beszélt. A riport „repülésipari bennfenteseket” idézve ír arról, hogy az Y-20 a tervek szerint 2017-től áll rendszerbe Kínában, míg maga a fejlesztési program még az 1990-es években kezdődött.
A Xian Aircraft elnöke nem közölt számot arra vonatkozóan, hogy Peking hány darab Y-20-ast kíván külföldön értékesíteni. A Y-20 első repülését ez év január végén hajtotta végre a kínai Yanliang katonai légi bázison. A „szüzrepülésre” a teljes kínai média jelenlétében került sor.
Peking azok után erősítette meg a program létezését 2013 januárjában, miután 2012 decemberében fotók jelentek meg a négyhajtómüves szállító repülőgépről a kínai védelmi minisztérium honlapján. Az Y-20 kisebb méretü, mint a Boeing C-17-ese, azonban nagyobb mint az orosz Iljusin Il-76-os.
Kínai "népünnepély" az Y-20 első repülésekor
Peking az utóbbi években hatalmas lépéseket tett vadászrepülőgép flottája fejlesztése érdekében, azonban a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg stratégiai szállító képessége messze van az ideálistól.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.