Az orosz ötödik generációs vadászrepülőgép, a T-50 (PAK FA) hadrendbe állítása 1 évet csúszik, így vélhetően 2016-ban állhat szolgálatba – nyilatkozta Vlagyimir Bondarev vezérőrnagy, az Orosz Légierő parancsnoka. Az Interfax korábbi értesülései szerint, az első repülőgépek 2013-ban kerültek volna a légierőhöz tesztelésre, valamint 2015-ban álltak volna hadrendbe az első példányok.
Napjainkban a Zsukovszkij bázison 4 PAK FA (háromról fotókat is mutattunk korábbi cikkünkben Olvasóinknak) végzi a repülési teszteket, rövidesen csatlakozik az ötödik példány is, mely jelenleg a Komszomolszk-na-Amure-i gyárban épül. Tervek szerint az ötödik PAK FA már az orosz védelmi minisztérium repülési-teszt központjába kerül, Aktyubinszkba. Bondarev továbbá arról is beszámolt, hogy az ötödik generációs típus teljes repülési tesztprogramja közel 2-2,5 évet vesz igénybe.
Mint ismeretes, idén januárban a negyedik prototípus végrehajtott egy nagytávolságú átrepülést a Komszomolszki Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés (KnAAPO) gyárából a Moszkva melletti Zsukovszkij légibázisra. Az átrepülést Szergej Bogdan berepülő-pilóta hajtotta végre, aki hozzátette, hogy a nagytávolságú repülés során az Abakan és a Cseljabinszk repülőterén is leszállt.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.