Vlagyimir Putyin orosz elnök bejelentése szerint, az ötödik generációs Szuhoj T-50-es (PAK FA) a tervezett 2015-ös dátummal ellentétben csak 2016-ban állhat szolgálatba. Mihail Pogoszjan, az Egyesített Repülőgépgyártó Konzorcium (UAC) elnöke szerint az állami repülési teszteket 2014-ben kezdheti meg a típus, és az ütemterv szerint két évvel ezt követően kezdődhet a sorozatgyártás, majd a rendszerbe állítás.
A T-50-es, mely 2010 januárjában hajtotta végre első felszállását, a jövőben az orosz légierő gerincét képezheti majd, és a tervek szerint India is szolgálatba állítja a típust. Napjainkban a Zsukovszkij bázison 4 PAK FA végzi a repülési teszteket, rövidesen csatlakozik az ötödik példány is, mely jelenleg a Komszomolszk-na-Amure-i gyárban épül. Tervek szerint az ötödik PAK FA már az orosz védelmi minisztérium repülési-teszt központjába kerül, Aktyubinszkba. Az ötödik generációs típus teljes repülési tesztprogramja várhatóan 2-2,5 évet vesz igénybe.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.