2013. július 22-én, hétfőn ünnepélyes keretek között adták át az Indiai Légierő második C-17 Globemaster II típusú nehéz szállító repülőgépét. A jeles eseményre Indiából is érkeztek magas rangú elöljárók a légierő részéről, az átadás helyszíne a Boeing Long Beach-i (Kalifornia) központja volt. Az első indiai C-17-est június közepén szállította le az amerikai repülőgépgyártó, mely példány ezt követően meg is kezdte szolgálatát.
Az érkező C-17-esek fontos részét képezik az Indiai Légierő modernizációs terveinek, egyben jelentős képességnövekedést jelentenek a légi teherszállítás tekintetében. Az előzetes ütemterv szerint a 10 darabos indiai C-17-es flotta 2014-ben lesz teljes: az idei esztendőben további három példányt, jövőre pedig a fennmaradó ötöt adják át. India ezzel a típus legnagyobb külföldi üzemeltetője lesz.
A C-17-es az egyedüli a világon, mely nagy távolságú hadászati szállításokat képes végrehajtani úgy, hogy eközben rövid kifutópályával rendelkező, alkalmi repülőterekről is üzemeltethető. 4 500 kilométeres hatótávolságával India el tudja érni az érdekeltségébe tartozó, messzebbre lévő területeket is, sőt akár katonákat, felszereléseket, harckocsikat is tud majd szállítani ezekre a területekre rövid időn belül.
A Boeing napjainkig 255 C-17-est szállított le megrendelőinek: legtöbbet, 222-t az Egyesült Államok légierejének. A külföldi vásárlók közül már üzemelteti a típust India, Ausztrália, Kanada, Katar, az Egyesült Arab Emirátusok, Nagy-Britannia, illetve a 12 tagot számláló SAC is.
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.