2025. 01. 15. szerda
Lóránd, Lóránt
: 412 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Egyesült Államok képviselőháza nyugdíjazná az A-10-eseket

JETfly  |  2014. 06. 16., 10:27

Az Egyesült Államok képviselőháza 23-13 arányban a légierő A-10 flottájának továbbfinanszírozása ellen szavazott, az október 1-jén kezdődő 2015-ös pénzügyi évben nem kívánnak a típus üzemeltetésére további összegeket fordítani. Ezzel a típus jövője továbbra is kétséges, sorsáról a Szenátus dönthet majd.

A döntés nem volt egységes, volt, aki mellette érvelt azzal, hogy az A-10-esek feladatát a B-1-esek és az F-16-osok el tudják látni, míg ez fordítva nem igaz, a típus hiánya tehát nem jelent megoldhatatlan problémát, és az ország számára milliárdos megtakarítást jelenthet a lépés, melyet modern, többfeladatú típusok beszerzésébe és kutatás-fejlesztésbe forgatnának vissza.

A-10

Ezzel szemben akadt olyan, például légierős múlttal rendelkező képviselő is, aki az A-10-es által ellátott feladat fontosságát hangsúlyozta, és azt, hogy a légierő többi típusa nem ugyanazon a magasságon és sebességen dolgozik, mint a „Varacskos Disznó”, ami jelentősen ronthat a harci alkalmazás hatékonyságán.

Jóváhagyták ugyanakkor 50 darab vadászrepülőgép beszerzését is, melyek közül 38 darab az F-35 Lightning II, míg 12 darab az EA-18G Growler típusból kerül ki. Az eredeti tervek szerint ez a szám 34 és 0 lett volna, ehhez képest jelentős előrelépés történt.

A-10

Továbbra is kérdéses az A-10-esek sorsa...

Korábban a Lockheed U-2-esek kivonását a 2016-os pénzügyi évre tervezték, azonban jelenleg úgy néz ki, hogy ezen túl is szolgálatban maradhatnak, és ideiglenesen egy vegyes flottát alkothatnak az RQ-4 Block 30 Global Hawk pilóta nélküli repülőgépekkel. Az RQ-4-esek egyelőre még nem tudják teljesen kiváltani az U-2-eseket, ezért a döntéshozók a légierőtől egy „realisztikus” tervet kértek az RQ-4-esek fejlesztésére, amivel már megoldható lenne az öreg U-2 nyugdíjazása a jövőben.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.

  Legfrissebbek most

A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.