2014. július 9-én, az izraeli Hatzerim légibázisra érkezett meg az első két Alenia Aermacchi M-346 \"Master\" sugárhajtású kiképzőgép, mely Lavi néven áll majd hadrendbe Izrael légierejében. Izrael összesen 30 darab kiképzőgépet rendelt az olasz cégtől, a 2012-ben aláírt szerződés értelmében az utolsó Lavi 2016 végéig megérkezik. Az új repülőgépekkel a kiöregedő TA-4 Skyhawk típust váltják le. Olaszország és Szingapúr után Izrael az M-346-os harmadik üzemeltetője, a lista pedig majd Lengyelországgal bővül, hiszen 2016-ban megkezdődik a lengyel M-346-osok leszállítása is.
Az Alenia Aermacchi cég 2013 novemberében kezdte meg az első izraeli részre készülő Master összeszerelési munkálatait, melyet idén márciusban be is mutattak a venegono-i üzemben. Az Izraelbe érkező kiképzőgépek a Hatzerim légibázis 102. "Flying Tigers" századának állományába kerülnek. Az átadott két gépen felül a gyártó elmondása alapján hat példány van a végszerelő soron, további öt példány esetében pedig a főelemek összeszerelése zajlik.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.