Enyhítették az F-35 Lightning II tesztelésre használt példányainak repülési korlátozását. Az enyhítésnek köszönhetően 6 óra repülést követően kell „csak” átvizsgálni a tesztpéldányok hajtóművét.
Korábban a teljes F-35-ös flottán 3 repült óra után kellett átnézni a hajtómüvet, amely korlátozást azután hozták érvénybe, hogy az egyik hagyományos fel- és leszállásra képes F-35A példány hajtómüve kigyulladt felszállás közben, még 2014. június 23-án. A most életbe léptetett új szabályozás csak a 20 darab tesztpéldányt érinti, a további 79 darab rendszerben lévő példányon az előző, szigorúbb korlátozás marad érvényben. Július végén már egyszer enyhített a repülési teszteken használt példányok korlátozásain a Pentagon.
Akkor a repülési sebességet érintő korlátozást változtatták meg M0,9-ről M1.6-ra (Mach), miközben az engedélyezett túlterhelést 3G-ről 3.2G-re módosították. A két átvizsgálás közti repült idő 3-ról 6 órára történő módosításának köszönhetően lehetővé vált a kijelölt fegyver- és légi tankolási tesztek folytatása, közölte Joe DellaVedova, az F-35 programiroda szóvivője. A szóvivő azt is elmondta, hogy a júniusi tüzeset kiváltó okainak vizsgálata továbbra is folytatódik, mivel máig nem tisztázott teljesen, hogy mi okozta a Pratt&Whitney F135 hajtómü hibáját.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.