Az Indiai Légierő lett a világ egyetlen olyan légiereje, amely Sepecat Jaguar harci repülőgépeket üzemeltet azok után, hogy 2014. október 16-án az Ománi Királyi Légierő kivonta Jaguárjait a rendszerből. A Jaguarok 37 évet szolgáltak az ománi légierő kötelékében. Napjainkban a kiöregedett harci gépeket már gyakorlatilag lecserélték F-16 Fighting Falcon gépekre.
Napjainkban az Indiai Légierő állományában 148 Jaguar M/S/T harci repülőgép található. 2009-ben az indiai védelmi minisztérium tendert írt ki a típus modernizációjára. A felújítás során kicserélték volna a szárnykonzolokat, a hajtómüveket, valamint modernizálták volna a gépek fedélzeti lokátorait. A modernizációs szerződést azonban mind a mai napig nem írták alá, amelynek oka, hogy 2011 februárjában a brit Rolls-Royce cég visszautasította a Jaguarok korszerüsítésében való részvételt.
Fotó: wikimedia.org
A Flightglobal MiliCAS adatai szerint az Ománi Légierő állományában, az utolsó időkben tíz Jaguar S/B2/T harci gép állt rendszerben. 2011-ben az ománi védelmi minisztérium úgy döntött, hogy a szárnykonzolok cseréjével 20 Jaguar repülőgép élettartamát meghosszabbítja. A munkálatok azonban nem kezdődtek el, és az Ománi Légierő végül úgy döntött, hogy a kiöregedő gépeket új F-16-osokkal váltja fel.
Az első 12 új amerikai harci repülőgép 2006-ban állt szolgálatba Ománban, majd 2011-ben az Egyesült Államok további 12 repülőgépet adott át. Az első harci gépek átadása, amelyre új megállapodás alapján kerül sor, 2014 tavaszán kezdődött el.
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.