Az elmúlt négy hónapban az F-35 Lightning II típus teljesítette az extrém időjárási körülmények között előírt tesztek nagy részét, amellyel igazolták, hogy a repülőgép a világ bármely pontján bevethető. A Patuxent Riverben található tesztközpont egyik F-35B repülőgépét az Eglin légibázis laboratóriumában tesztelték zord időjárási körülmények között. Az eljárás célja az volt, hogy megbizonyosodjanak a fegyverrendszer hibátlan működéséről minden körülmények között.
A programban 13 ország fesz részt, így a repülőgépek megfordulnak majd Ausztrália Egyenlítőhöz közeli részein és Kanada, illetve Norvégia sarkköri területein is, így a teszt jelentősége nem elhanyagolható. Az F-35-ös még tavaly szeptemberben került át az Eglin légibázis laboratóriumába, ahol a repülőgép teljesítményét vizsgálták szélben, napsugárzásban, ködben, magas páratartalmú körülmények között, esőben és jeges esőben, hóban és egyéb jegesedési körülmények között. Mindemellett a hőmérséklet is igen széles intervallumban (-40-től +50 °C-ig) változott a világ legnagyobb, ilyen célra kifejlesztett laborjában. Már csak a legutolsó tesztek vannak hátra, ahol hurrikán erősségü szelet és jeges körülményeket szimulálnak majd.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.