A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis pilótáinak valóban térkép volt a svédországi táj. Ugyanis a magyar Gripenek Légi Fölény elnevezésű gyakorlata kis magasságú gyakorlórepülésekkel folytatódott és ért véget március 18-án, szerdán. (Helyszíni tudósítás!)
A sikeres rakéta-, valamint gépágyúlövészet után a kis magasságban végrehajtott repülések kerültek napirendre a svédországi Vidsel légibázison, a Légi Fölény gyakorlaton. A bevetés, mint mindig, ezúttal is gondos tervezéssel és a szükséges ruházat, valamint felszerelés felvételével kezdődött, mialatt a müszaki katonák már a betonon készítették elő a repülésre kijelölt Gripeneket.
A kifutópályát párokban elhagyó gépek előre megtervezett útvonaluk során gyakran mindössze 150 méter magasságban teljesítették kitüzött feladataikat. A havas, jeges területek fölött navigáló pilóták ezzel végrehajtották az utolsó vidseli gyakorlatot is.
A magyar hajózók március 20-án, pénteken hagyják el a svédországi légibázist és térnek vissza Kecskemétre. A pilótákat rövid időn belül követik a müszakiak is, miután minden, a földi kiszolgálást lehetővé tevő eszközt és technikát felkészítettek a körülbelül háromezer kilométeres útra hazafelé.
További fotókért kattintson ide!
Fotók és szerző: Snoj Péter
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.