2016 elején egy ukrán riporter meghívást kapott a Krím-félszigeten található jevpatorijai repülőgép javító üzembe. Az üzem többek között az egyik legérdekesebb típus, a Be-12 amfíbia nagyjavításával is foglalkozik.
Jelenleg az üzemet integrálják az orosz Egyesített Repülőgépgyártó Vállalatba (OAK), mely megkezdte az első Be-12-esek átvizsgálást. Az üzemet 1926 szeptemberében hozták létre, mely a repülőgépek és hajtóművek javítására, nagyjavítására specializálódott. Korábban az I-15-ös, I-16-os, I-153-as és P6-os típusok, valamint M-11-es, M-17-es, M-22-es, M-25-ös hajtóművek fejlesztését végezte, később már a Catalina, DC-3, A-20, Spitfire, P-40, MiG-3, MiG-15, MiG-17, La-9, Lagg-3, La-11, Tu-2, Jak-11, Il-28, Il-14, Be-12, Jak-28, Szu-25, Jak-42, An-12, An-24, An-26, An-32-es repülőgépeket, valamint Ka-25-ös helikoptereket is javítottak.
A képeken látható Be-12-esek közül vélhetően többet ismét a levegőben láthatunk majd, azonban az An-12-esek, illetve a Jak-42-es jövője kérdéses. Az Be-12 típusból összesen 140 darab készült, azonban a napjaikban repülő példányok száma igen kevés. Információk szerint, Oroszország 9 darabot tart hadrendben, vélhetően ennél kevesebb van repülőképes állapotban, Ukrajna pedig feltehetően 1 üzemképes példánnyal rendelkezik.
Forrás: http://igor113.livejournal.com/
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.