2024. 12. 19. csütörtök
Viola
: 415 Ft   : 398 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hat évig tartott a sérült F-22-es javítása

Hat évig tartott a sérült F-22-es javítása
JETfly  |  2017. 12. 14., 16:36

Egy F-22 Raptor ötödik generációs harci repülőgép kiképzési repülés közben - pilótahibából – még 2012 májusában súlyosan megsérült leszállás közben. A légierő hat év után kapta vissza a javításból.

A 4037-es oldalszámú F-22-es története jól példázza azt az erőfeszítést, amelyet az US Air Force kifejt annak érdekében, hogy a korlátozott számban rendelkezésre álló F-22-esei komoly sérülésből is visszaálljanak hadrendbe.

A 4037-es története 2012. május 31-én kezdődött a Tyndall légibázison. Egy kiképzés alatt álló pilóta átstartolás közben előbb húzta be a futóművet, minthogy teljes gázt adott volna a hajtóművekre. A repülőgép felszállás helyett így a hasán csúszva, mintegy 850 méter után a felszállópályán állt meg. A pilóta sérülés nélkül hagyta el a repülőgépet – a kabintető gond nélkül nyílt ki.

Az USAF, Lockheed és Boeing szakemberei alapos tanulmányozásnak vetették alá a repülőgépet és megállapításuk szerint a keletkezett kár értéke 35 millió dollárra tehető. Ki kellet több helyen is cserélni a szárnyak és a stabilizátor sérült részeit, valamint a törzs alatti nyílások és rekeszek ajtóit is.

Az elemzés azt is kimutatta, hogy két belső alkotóelem - a törzs válaszfala és a szárnyszelvény egy része - fém és szénszálas megerősítések beépítését követelte meg. A legjelentősebb javítások a 637-es válaszfalhoz készültek, ahol a hornyolt elemeket nagy szerkezeti foltokkal kellett helyettesíteni.

A 4037-es ugyanakkor tér vissza, amikor egy másik F-22-es is. A 4006-os sorozatszámú, az egyik eredeti tesztrepülőgép konzervált állapotban volt és a tervek szerint hamarosan Block 20 szoftverrel tér vissza.

Az F-22 flotta 137 harci repülőgépet, 15 teszt repülőgépet és 31 kiképző változatot számlál.

Forrás: Flightglobal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
2024-12-11 16:45:48
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.
2024-12-04 10:25:57
A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először magunkat kell jobban megismernünk.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.