2024. 12. 19. csütörtök
Viola
: 415 Ft   : 398 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Továbbra is üzemben maradhat az U-2 és az A-10

Továbbra is üzemben maradhat az U-2 és az A-10
JETfly  |  2017. 05. 31., 11:50

A 2018-as évre benyújtott költségvetés-tervezet alapján továbbra is szolgálatban maradhat az USAF két ikonikus repülőgéptípusa, a Fairchild Republic A-10 és a Lockheed Martin U-2.

  • Egyelőre rendszerben maradnak az USAF A-10 és U-2 típusai
  • Az U-2 váltótípusa a Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk lesz
  • Az új, Boeing által gyártott szárnyakkal az A-10-esek akár 2030-ig is szolgálatban maradhatnának

Ugyanakkor a védelmi minisztérium illetékesei ódzkodtak attól, hogy a két típus jövőjével kapcsolatban egyéb konkrétumokat is közöljenek, mivel állításuk szerint a 2019-es év költségvetését nagymértékben befolyásolja majd a védelmi stratégiai felülvizsgálat.

Akárcsak az A-10, az U-2 esetében is régóta szóban forgó téma a típus kivonása, és nem ez az első alkalom, hogy megmenekül az ítélettől: még Barack Obama elnöksége alatt, a 2016-os tervezetben tolták el a végleges kivonást 2020-ra. A mostani tervezet ezt még tovább tolja, hiszen 2022-ig tervezik beütemezni a forrásokat a típus üzemeltetésére.

Ezzel párhuzamosan ugyanakkor az U-2 váltótípusának szánt Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk a közelmúltban megkezdte az MS-177 szenzor tesztelését, amelynek hordozására az U-2 is képes, technológiai szempontból tehát a váltásnak egyre kevésbé lesz akadálya.

Az A-10-es ügye is régóta húzódik, a most benyújtott költségvetés alapján tovább repülhet a 283 gépes flotta összes példánya, ráadásul megkapják az ADS-B Out (Automatic dependent surveillance – broadcast) technológiát is, amely az Amerikai Szövetségi Repülési Hivatal előírásai alapján az összes civil és katonai repülőgép számára szükséges lesz.

David Goldfein tábornok, az USAF parancsnoka februárban 2021-re becsülte a típus végleges kivonását, ugyanakkor a döntést James Mattis védelmi miniszterrel folytatott egyeztetés alapján, hosszú távú döntés keretei között hozhatják csak meg. Ugyanakkor az USAF Légiharc Parancsnokságának leköszönő parancsnoka, Herbert Carlisle tábornok elmondása alapján az új, Boeing által gyártott szárnyakkal az A-10-esek akár 2030-ig is szolgálatban maradhatnának.

Forrás: FlightGlobal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-11 16:45:48
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.
2024-12-04 10:25:57
A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először magunkat kell jobban megismernünk.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.