Itt találod az összes cikket a „USAF” témában!
Az Egyesült Államok légierejének (USAF) 2023-as tervezett költségvetését nemrég küldték meg a Kongresszusnak és ez fontos változásokat hoz a repülőgép-flottát illetően is.
Az Amerikai Légierő (USAF) kezdeményezésére a Lockheed Martin új gyártósort nyit a dél-karolinai Greenville-ben, ahol a külföldi megrendelésre készülő Block 70/72 változatokat gyártják majd.
Az Amerikai Légierő költségcsökkentést javasol azáltal, hogy harci repülőgép flottáját több mint 100 példánnyal csökkentené.
Szakértők szerint az F-35 program elszálló költségei miatt az Egyesült Államok légiereje (USAF) fontolóra vette, hogy közel két évtizeddel az utolsó példány megrendelését követően újra F-16-os vadászbombázókat vásároljon.
Az Amerikai Légierő új harci kutató-mentő helikoptere, a Sikorsky HH-60W Jolly Green II sikerrel teljesítette egyhónapos, extrém körülmények között végzett tesztsorozatát.
A Lockheed Martin a közelmúltban nyerte el az Egyesült Államok légierejének (USAF) 50 millió dolláros szerződését az U-2 felderítő repülőgép korszerűsítésére.
A Boeing a napokban hozta nyilvánosságra a koncepció rajzokat az F-15-ös legújabb változatáról, az F-15EX-ről. Promóciós céllal már részleteket is közöltek arról, hogy elődjéhez képest miben újult meg az F-15EX.
Az Egyesült Államok légiereje 2001-ben rendszeresítette utolsó negyedik generációs harci repülőgépét, azóta „csak” a korszerűbb ötödik generációs típusok beszerzése folyik.
A holland Scramble értesülései szerint 2017-ben titokban F-117-es lopakodók állomásoztak a Közel-Keleten. A szaklap szerint legalább négy F-117 Nighthawk állomásozott titokban ott, hogy az Egyesült Államok légierejének speciális hadműveleteit támogassa.
Többéves késéssel ugyan, de 2019. január 10-én az Egyesült Államok légiereje (USAF) hivatalosan is átvette a gyártó Boeing cégtől az első KC-46A Pegasus légiutántöltő repülőgépet, amely ezt követően hamarosan áttelepülhet a kansasi Wichita-ban található McConnell légibázisra.
Az óévet búcsúztatva és az új évet köszöntve az Egyesült Államok légiereje nagy kihívásoknak néz elébe, melyek érintik a szervezeti struktúráját és a haditechnikai eszközeit is.
Az Egyesült Államok légierejének (USAF) átlagos finanszírozási szintje jelenleg túl alacsony ahhoz, hogy az elkövetkező évtizedekben kiöregedő flottát egy az egyben új típussal váltsák le – derül ki a Kongresszusi Költségvetési Iroda kutatásából.
Mint ahogy azt már több felületen olvasni lehetett, a Michael hurrikán súlyos károkat okozott az Amerikai Légierő Florida államban található Tyndall légibázisán: a hurrikán teljesen letarolta a létesítményt, lényegében nem maradt ép hangár, kiszolgáló épület és a Raptor flotta is komolyan érintett.
A T-38 Talon leváltására már korábban kiírt T-X tenderen a Saab-Boeing páros nyert: a több mint 9 milliárd dolláros program keretében minimum 351 db kiképző repülőgépet szállíthatnak az USAF részére.
2018. szeptember 8-án ünnepélyes keretek között adta át a Boeing Seattle-ben, a Paine Field-i gyár repülőterén az első széria KC-46A Pegasus légi utántöltő repülőgépet.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, az Amerikai Légierő még korábban döntést hozott arról, hogy ismét szolgálatba állítanak egy lekonzervált F-22-es prototípust. Közel 6 év pihenő után ismét repült az ötödik generációs típus egyik első képviselője.
2018. augusztus 8-án egyszázadnyi F-22-es érkezett meg a németországi Spangdahlem légibázisra. A Raptorok az Amerikai Légierő Tyndall légibázisának 95. századától érkeztek és várhatóan több hétre Európában maradnak.
Az Egyesült Államok légiereje (USAF) pályázati felhívást tett közzé 112 darab Fairchild-Republic A-10 Thunderbolt II csatarepülőgép felújítására.
A Flightglobal információi szerint az Egyesült Államok légierejében szolgáló F-16-osok közül legalább 300 darabon terveznek elvégezni olyan mérvű nagyjavítást, amely után ezek a többfeladatú repülőgépek akár 2050-ig is szolgálatban maradhatnak.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, az Amerikai Légierő stratégiai csapásmérő flottája az elkövetkező időszakban nagyobb változáson megy majd keresztül: érkezik az új B-21 Raider és lesznek búcsúzó típusok is.
Az Egyesült Államok légiereje a B-52H bombázóit új hajtóművekkel látná el és nyugdíjazná a Rockwell B-1 és Northrop Grumman B-2-es flottáját, amint a Northrop újgenerációs B-21-esének megkezdődne a sorozatgyártása.
Az F-35-ös típus jelenlegi szállítási ütemterve meghaladja a USAF által toborzásra kerülő műszaki szakember gárda méretét a 2020-as pénzügyi évig.
A napokban egy érdekes hír látott napvilágot: az Egyesült Államok vezetése továbbra is elégtelennek tartja a jelenleg hadrendben álló F-22 Raptorok számát.
A 2018-as évre benyújtott költségvetés-tervezet alapján továbbra is szolgálatban maradhat az USAF két ikonikus repülőgéptípusa, a Fairchild Republic A-10 és a Lockheed Martin U-2.
2015. május 7-én (Eglin Légibázis, Florida) az USAF 33. Harcászati Repülőezred parancsnokhelyettese, Christine Mau alezredes történelmet írt – sikeresen végrehajtotta első felszállását az F-35 Joint Strike Fighter-en.
Az Egyesült Államok légiereje (USAF) a legfrissebb információk szerint még legalább 4 évig tervezi rendszerben tartani Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II repülőgépeit.
A Nellis légibázis 83-3014 oldalszámú F-15C Eagle vadászrepülőgépe 2017. január 25-én komoly mérföldkőhöz érkezett, ugyanis összesítve ezen a napon érte el a 10 000 repült órát.
2017. január 4-én kiképzési repülés közben elhagyta egyik hajtóművét a Minot légibázis egyik B-52-ese.
Egy pilóta életét vesztette, egy pedig sérüléseket szenvedett egy U-2 repülőkatasztrófa során.
Mérföldkő az F-35-ös programban!
Közútra történő leszállást gyakorolták az amerikai csatarepülőgépek.
Az Egyesült Államok légiereje (USAF) új gépek beszerzésével oldaná meg a közvetlen légitámogatási képességben keletkező űrt.
A-10-es csatarepülőgépet tankolt a KC-46A.
Az Egyesült Államok légiereje (USAF) felülvizsgálja a levegő-föld képességeit és az azokkal kapcsolatos követelményrendszerét.
Az Egyesült Államok légiereje (USAF) 2016. január 24-én sikeresen végrehajtotta az első légi utántöltését a KC-46A Pegasus repülőgéppel.
Az amerikai Boeing vállalat a napokban jelentette be, hogy újabb 10 évre, azaz 2026-ig kitolja a T-38 Talon típusú kiképző repülőgépek üzemidejét – írja az asdnews.com.
A Boeing közleménye szerint sikeresen túl van az első légi alkalmassági teszteken a gyár legújabb légi utántöltő repülőgépe, a KC-46A Pegasus. A tankert az Egyesült Államok légiereje (USAF) részére fejlesztették.
Az Egyesült Államok légiereje (USAF) keresi a lehetőséget a Csendes-óceáni térségben állomásozó csapásmérő erőinek növelésére.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.