2017. január 4-én kiképzési repülés közben elhagyta egyik hajtóművét a Minot légibázis egyik B-52-ese.
A típus összesen nyolc darab Pratt & Whitney TF33-P-3/103 típusú erőforrással van felszerelve, így a maradék héttel a személyzet még sikeresen le tudott szállni, sérüléseket pedig senki nem szenvedett. A leesett hajtómű megkeresésére egy UH-1N Huey típusú helikoptert küldtek, ami a Minot légibázistól 25 mérföldre északkeletre meg is találta azt.
Mivel a gép kiképzési repülést hajtott végre, fegyverzet sem volt rajta. Az eseményt kiváltó okot egyelőre még nem tudták megnevezni, azonban ennek kivizsgálására természetesen vizsgálat indult.
Az eset kapcsán újra lángra kaphat a típus újrahajtóművezésével kapcsolatos vita. 2015-ben már szóba került a hajtóművek lecserélése, melyet úgynevezett PPP (Private-Public Partnership) konstrukcióban hajtanának végre. Ennek lényege, hogy az új hajtóművek megvásárlását egy külső befektető finanszírozná, akinek a hasznát később az üzemanyag megtakarításból fizetné vissza a légierő.
A lehetséges váltótípusokból nincs hiány, a Pratt & Whitney már kidolgozott egy modernizációs csomagot a TF33-P-3/103 hajtóművek számára, de az újabb PW2000-esek (katonai jelzéssel F117-esek) szintén megfelelőek lehetnek. A projekt elindítása esetén a többi nagy gyártó, mint például a General Electric és a Rolls-Royce szintén biztosan beszállna a versenybe.
A USAF állományában jelenleg 76 darab B-52-es található, ez tartalék hajtóművek nélkül is minimum 608 példány megvásárlását jelentené.
Forrás: defensenews.com
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.