A Boeing közleménye szerint sikeresen túl van az első légi alkalmassági teszteken a gyár legújabb légi utántöltő repülőgépe, a KC-46A Pegasus. A tankert az Egyesült Államok légiereje (USAF) részére fejlesztették.
A november 12-én végrehajtott hatórás tesztrepülés során változó magassági és sebességi tartományokban vizsgálták mind a kosaras, mind a töltőcsöves (boom-os) rendszert. A következő tesztrepülés során már sor fog kerülni az üzemanyag légi átadására is – mindkét sikeres próba után nincs akadály a légi alkalmasság kiadásának. A KC-46A Pegasus a 767-2C szállítógép platformjára épült, melynek pilótafülkéjébe a 787-esben alkalmazott, Rockwell Collins által gyártott nagy formátumú kijelzőrendszert (Large Format Display System - LFDS) szerelték. Miután a Boeing legyártja a 767-2C-t, a légi utántöltő berendezéseket a seattle-i King County Nemzetközi Repülőtérre történő átrepülés után szerelik be.
A Boeing eddig összesen négy kísérleti repülőgép legyártásával végzett, holott a 2011-ben elnyert USAF KC-X szerződés értelmében 2017-ig 18 darabot kellene átadniuk. A teljes szerződés további 161 tanker 2027-ig történő legyártásáról szól, 3,9 milliárd dollár összértékben.
Forrás: Jane's
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.