2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Amerikai Légierő négy legfontosabb kérdése 2019-ben

Az Amerikai Légierő négy legfontosabb kérdése 2019-ben
JETfly  |  2019. 01. 08., 16:17
Az Amerikai Légierő négy legfontosabb kérdése 2019-ben

Az óévet búcsúztatva és az új évet köszöntve az Egyesült Államok légiereje nagy kihívásoknak néz elébe, melyek érintik a szervezeti struktúráját és a haditechnikai eszközeit is.

A válaszokra februárig kell várni – ekkor hozzák nyilvánosságra a 2020-as költségvetési év számadatait és mint minden, ezek a kérdések is az anyagiakon múlnak.

Sem Jim Mattis leköszönő védelmi miniszter, sem az utódja, Patrick Shanahan nem erősítette meg a minisztérium költségvetésének felső korlátját - a legújabb jelentések szerint ez már 750 milliárd dollárra emelkedett az eredetileg tervezett 733 milliárd dollárról és ez már jelentősen eltér a Trump elnök által tervezett 700 milliárd dollártól. Ennek függvényében a légierő ez évi finanszírozottsága még erősen kérdéses.

Mi lesz az F-15X beszerzésekkel?

Még egy évvel ezelőtt is arról szóltak a hírek, hogy a légierő újabb F-15-ösöket szerez be – konkrétan 12 darab F-15X-et, 1,2 milliárd dollár értékben. Ez az F-15 variáns a legújabb elektronikai harc berendezésekkel kerül ki a gyárból és több fegyverzetet képes hordozni, de az USAF vezetése nem igazán szeretne új, de „csak” negyedik generációs repülőgépet vásárolni, ezeket inkább a Nemzeti Gárdának szánnák. A légierő inkább az F-35-ösök számát növelné… Jelenleg a légierő állományának 80%-a a negyedik és 20%-a ötödik generációs repülőgép, ám a jövő kihívásainak úgy tudnak megfelelni, ha ez az arány az 50-50% irányába mozdul el.

Lesz-e könnyű támadó repülőgép beszerzés?

Pillanatnyilag két szereplő maradt talpon abban a versenyben, amelyet a légierő már egy ideje meghirdetett, de eredményre még nem igazán jutottak benne. A hazai Textron AT-6-osa és a brazil A-29 Super Tucano a két jelölt, de teljes a bizonytalanság a jövőt illetően. Ha a beszerzés száz darab alatt maradna, akkor a teljes kontingens a Légierő Speciális Műveletek Parancsnoksága alárendeltségébe kerülne, ha nagyobb tételt szereznének be, akkor jutna az USAF európai és tengerentúli alakulatainak is.

Mi lesz a Légierő Űrparancsnokságával az újonnan létrehozott Űrhaderő felállása után?

A Pentagon legfrissebb javaslattervezete szerint az űrhadviseléssel önálló haderőnemként a Space Force foglalkozna, ami komoly vitát váltott ki a szakértők körében.

Még nem látni, hogy ez a megoldás megfelel-e a Kongresszusnak. Sokan szkeptikusak, hogy szükség van-e egy külön katonai ágra a világűr számára, de más jogalkotók szerint igenis hasznos, ha a Space Force elkülönül a légierőtől. Vajon a Légierő Űrparancsnoksága és az Űr- és Rakétarendszerek Központ betagozódik az új Űrparancsnokság alá? A haditengerészet és a hadsereg megtartja-e a katonai űrrepülésben a saját részét? Rengeteg még a bizonytalanság és a légierő nehezen barátkozik meg a gondolattal, hogy egy új haderőnem beelőzi a prioritási listán.

Lesz-e szervezeti változás a Pentagonban és a Légierő Vezérkarban?

A hónap elején Heidi Grant, a légierő nemzetközi ügyekért felelős helyettes titkára megerősítette, hogy a szolgálat fontolgatja a stratégiai fejlesztéssel foglalkozó részlegének átadását a Légierő Vezérkarának, ahol az úgynevezett A5-ös részleg végzi ezt a feladatot. Ezek a belső döntések állítólag nem kötődnek a költségvetéshez, és Grant szerint a légierő már januárban hozhat döntést ezzel kapcsolatban.

Forrás: https://www.defensenews.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.