A Nellis légibázis 83-3014 oldalszámú F-15C Eagle vadászrepülőgépe 2017. január 25-én komoly mérföldkőhöz érkezett, ugyanis összesítve ezen a napon érte el a 10 000 repült órát.
A jubileumot jelentő feladatot Cody Clark őrnagy teljesítette, aki elmondta, hogy az elmúlt két évben ő maga is legalább 80 órát repült a szóban forgó géppel, amely kora ellenére még mindig nagyszerű példány. Ez természetesen javarészt a műszakiak áldozatos munkájának is köszönhető.
A gép korábban a Langley légibázison repült, ahonnan több alkalommal is a Közel-Keletre vezényelték, majd innen 2010-ben, a Raptorok érkezésével állt tovább, és így került Nevadába, a Nellisre. Itt először agresszor szerepkört kapott, majd időszakosan a 757. Karbantartó Század vette át, hogy aztán a U.S. Air Force Weapons School és a 422. Tesztelő és Kiértékelő Repülőszázad állományába kerüljön. A nagy hagyományokkal rendelkező Weapons School felel a légierőn belül a harcászati kiképzésért, az iskola elvégzése nagy presztízsértékkel bír az amerikai pilóták körében. Jelenleg Cody Clark őrnagy is az iskola állományába tartozik.
Az F-15-ösöket eredetileg 4 000 repült órás élettartamra tervezték, de a sárkányszerkezet alapos tesztelését követően ezt először 8 000 órára, a későbbiekben pedig még tovább növelték. A 10 000 repült óra elérése egyben azt is jelenti, hogy szintén több ezer órányi karbantartást is végeztek a 30 éve aktív repülőgépen.
A Nellisen azért is számít különlegesnek ez az eredmény, mert a 10 000 órát többnyire csak a harci repülőszázadok állományába tartozó gépek szokták elérni, ilyen F-15C-ből viszont már egyre kevesebb van. Az USA területén gyakorlatilag már csak kiképző/tesztelő egységek és a Nemzeti Gárda alakulatai repülik a vadász változatú Eagle-t. A harci századok közül az angliai Lakenheath-ben egy, a Japánban található Kadena légibázison pedig kettő század repül F-15C-vel. A Nellis légibázis második legtöbbet repült F-15-öse valamivel 9 000 óra felett tart, de a gépek évente átlagosan 120 órát repülnek, így a 10 000 órát az a példány várhatóan már nem éri el.
Forrás: www.dvidshub.net
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.