Az amerikai légierő elkészítette azt a listát, mely részletesen felsorolja azokat a repülőgép típusokat a tervezett darabszámmal, melyből az USAF vásárolni szeretne az elkövetkező évtizedekben. Az „Aircraft Investment Plan” átfogó képet nyújt a légierő, a tengerészgyalogság és a haditengerészet által vásárolni kívánt repülőgépekről, továbbá a 2021-2040 közötti időszakra is felvázolja a legfontosabb célokat és fejlesztéseket. A lista nem tartalmazza a megvásárolandó helikopterek típusára és darabszámára vonatkozó adatokat.
A bombázók kategóriájában egy új, nagy hatótávolságú repülőgép kifejlesztését tervezi az USA. Az előzetes tervek szerint a légierő legújabb tagja 2020-ra készülhetne el, fejlesztésére évi 2-4 milliárd dollárt szánnának. Pontosabb információk még nem láttak napvilágot a program részleteiről, így az sem tudható, hogy az új bombázó pilóta nélküli repülőgép lesz-e. Szolgálatba állításáig az USAF továbbra is rendszerben tartja B-52 Stratofortress, B-1B Lancer, valamint a B-2 Spirit típusokat.
A világ jelenleg egyetlen szolgálatban álló ötödik generációs vadászgépe, az F-22 Raptor, várhatóan 2025-ig maradhat hadrendben az amerikai légierőnél. Az USAF 1,9 milliárd dolláros korszerüsítést tervez a Raptorokon, melynek során modernebb kommunikációs eszközökkel és avionikával szerelnék fel a gépeket. Az elmúlt hetekben szinte naponta jelent meg friss hír a légierő által megvásárolandó új F-35 Lightning II vadászgépek tervezett darabszámáról. Az „Aircraft Investment Plan” szerint az USAF közel 70 milliárd dollár értékben 602 darab F-35-ös vásárlását tervezi 2020-ig, összesen pedig 1763 darabot.
A pilóta nélküli repülőgépek háza táján az MQ-9 Reaper típusból 372 darabot vásárolnának a 2011-2018 közötti időszakban, megközelítőleg 820 millió dollár értékben. A csapásmérő és felderítő feladatkörök mellett az MQ-9 Reaper legújabb változatai elektronikai hadviselésre is alkalmasak lesznek. Az RQ-4 Global Hawk robotrepülőgépekből 2017-ig évente 4-5 új darab beszerzése várható. Az erre fordítandó összeget csak a 2011-es esztendőre vonatkozóan közölték: jövőre 4 darab RQ-4 Global Hawk érkezhet a légierőhöz 737 millió dollár értékben.
A KC-X légi utántöltő program keretein belül 2020-ig 30 milliárd dollárt szánnának egy új repülőgép fejlesztésére és megvásárlására (109 darab). Az USAF szállítógép flottájában folyamatosan kívánják lecserélni az elöregedő C-130E és C-130H változatokat a modernebb C-130J-re. 2020-ig, 6 milliárd dollár értékben 63 darab Super Hercules érkezését helyezték kilátásba. A nagyobb szállítógépek kategóriájában az USAF egy 314 darabos flotta (223 db C-17 és 91 darab C-5) üzemeltetését tervezi az elkövetkező évtizedekben. Az amerikai légierő az előzetes tervek szerint leghamarabb 2015-ben kezdheti meg egy új szállítógép kifejlesztését.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.