A dél-afrikai Denel Aviation cég 12 Cheetah (Gepárd) C típusú szuperszonikus vadászrepülőgép eladásáról írt alá szerződést Ecuadorral. A szerződést a Denel Aviation ügyvezető igazgatója, Mike Kgobe írta alá a közelmúltban, Ecuador fővárosában, Quitoban. A Denel Aviation az a cég, amely az 1980-as években a Mirage III típusú vadászrepülőgép alapján kifejlesztette saját, együléses katonai repülőgépét. Az ecuadori légierővel megkötott szerződés értelmében a Denel Aviation karbantartási és logisztikai támogatást nyújt a vásárlást követő öt évben, egy későbbi modernizáció lehetőségével.
„A folyamatban lévő karbantartási szerződés tükrözi a Denel Aviation különböző típusú repülőgépek karbantartása, javítása és átvizsgálása során szerzett elismertségét”, - mondta Kgobe. „Ajánlatunk találkozott az ecuadori légierő (FAE) vadászrepülőgép flottájának modernizálását célzó elképzeléseivel.”
„A jelenlegi kontraktus egy izgalmas üzletkötés Dél-Afrika számára”, - mondta a Denel Aviation igazgatója. A Denel Cheetah vadászrepülőgépek 2008-as rendszerből történt kivonásuk óta lekonzerválva várták sorsukat. A Denel Cheetah C és D típusú repülőgépeket azok után nyugdíjazták, hogy Dél-Afrika légiereje számára a stratégiai védelmi beszerzési program keretében svéd Saab Gripen típusú vadászrepülőgépeket vásárolt.
A Denel Aviation, az Armscor, illetve az ecuadori légierő között a tárgyalások még 2009-ben kezdődtek. 2010 áprilisában ecuadori küldöttség járt Dél-Afrikában, hogy megvizsgálja a Cheetah flottát, valamint megtekintsenek egy speciális repülést. A repülőgépeket az állami Armscor cégen keresztül értékesítik, amely cég minden engedéllyel rendelkezik haditechnikai eszközök eladását illetően.
A repülőgépek karbantartására (kikonzerválására) és az „átvételi” tesztrepülésekre Dél-Afrikában és Ecuadorban kerül sor. A Denel Aviation küldöttsége korábban látogatást tett Ecuadorban, ahol a légierő infrastruktúrájával és technikai képességeivel ismerkedtek.
6 gépes Cheetah kötelék
A Cheetah harcászati-technikai jellemzői:
Szolgálatba lépés ideje
1986
Személyzet
1 fő
Méret- és tömegadatok
Hossz15,62 m
Szárny fesztávolság8,22 m
Magasság4,5 m
Tömeg (maximális felszálló)16,2 t
Hajtómü és teljesítményadatok
Hajtómü1 x SNECMA Atar 09K50 sugárhajtómü
Teljesítmény (alap / utánégetővel)
49.03 / 70.82 kN Maximális sebesség2338 km/h
Gyakorlati csúcsmagasság
17 kmFegyverzet
Gépágyú
2 x DEFA 552 típusú 30 mm-es RakétafegyverzetPython 3 infravörös fejjel ellátott levegő-levegő rakétaRafael aktív radarvezérlésü levegő-levegő rakétaV3B Kukri és V3C Darter rakétákKülönböző, hazai gyártású levegő-földfelszín osztályú rakéták,AM.39 Exocet hajóelhárító rakéta
Bombák
Mk 82/83 bombáknem ismert fürtösbombáklézervezéslésü bombák![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.