Oroszország 2020-ig 100 darab Il-476-os szállítógépet rendel - írja az „Orosz újság” 2012. január 24-i száma. A megrendelésben nem csak az Il-476-os szállító verziója szerepel, hanem az Orosz Katasztrófavédelmi Minisztérium (MCsSz) számára készülő speciális változat, illetve légtérellenőrző verzió is.
Dmitrij Rogozin, orosz miniszterelnök-helyettes elmondása szerint a szállítógépek átadása 2014-2015-ben kezdődik, ugyanis a repülőgépek összeszerelésnek költségeit már 2012-2013 során folyósítják. Az Il-476-os gyártását az Aviasztar repülőgépgyár végzi. Az új típus az Il-76-os szállítógép modernizált változata, mely új módosított szárnyakat is kapott.
A repülőgép személyzete 6 főből áll. A modernizációnak köszönhetően a pilótafülke LCD kijelzőket, digitális avionikai rendszereket, új navigációs és vezérlő berendezéseket kap, melyben orosz és nyugati fejlesztésü müszerek is találhatóak. A PSz-90A-76-os hajtómüvek alacsonyabb fogyasztásának köszönhetően a gép üzemanyag-fogyasztása 15-18 százalékkal csökkenhet, ennek hatására a hatótávolsága közel 14 százalékkal nőhet. A repülőgép maximális felszálló tömege az alap Il-76-os 190 tonnájáról, 210 tonnára módosult.
Tervek szerint az Il-476-os berepülési programja 2012 tavaszán kezdődik, az első két gépet 2013-ban adják át - nyilatkozta az Aviasztar vezérigazgatója, Szergej Dementyiev. A munkálatok befejezése és a berepülések ideje kissé csúszik, ugyanis 2010 közepén, még azt nyilatkozták az ügyben, hogy 2011 végén megtörténik az első repülés, valamint a gépek átadása 2012-re várható. A csúszás okáról egyelőre nem hoztak nyilvánosságra információkat.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.