Azok után, hogy az Indai Légierő (IAF) a szovjet érából származó repülőgépeihez a világpiacon szerzi be a cserealkatrészeket, és ezen hamis berendezéseket felhasználja repülőgépeinek javításakor, „nem kellene meglepődni” azon, hogy vadászrepülőgépeit több repülőbaleset, katasztrófa éri, hangzott el egy hétfői oroszországi nyilatkozatban.
„Hibás döntés, hogy a cserealkatrészek mindegyike hamis (utángyártott). A MiG és más típusú repülőgépekhez eredeti alkatrészekre van szükség, ellenkező esetben meglepetés ér, hogy a vadászrepülőgépek miért zuhannak le, mivel a cserealkatrészeket nem a gyártótól szerzik be,” – nyilatkozta Alexszander Kadakin, Oroszország indiai nagykövete.
„Mi nem vagyunk ellene annak, hogy India máshonnan vásárol, amennyiben jobb ajánlatot kap. Nem áll érdekünkben senkivel versenyezni. Nekünk meg van a magunk együttmüködése és elkötelezettsége Indiával szemben, és mi azt fogjuk tenni, amire indiai barátaink megkérnek,” – tette hozzá a nagykövet.
Az elmúlt négy év során az Indiai Légierő tíz helikoptert és 33 vadászrepülőgépet veszített el, amelyek között 27 MiG típusú volt. Korábban India úgy nyilatkozott, hogy 2018-ra meg akar válni elavult MiG-21 típusú flottájától, amely típus jelenleg a légierő teljes gépparkjának mintegy 40%-át teszi ki. Indiai újságíróknak Kadakin elmondta, hogy az indiai védelmi minisztérium orosz fegyver és haditechnikai eszközökre irányuló beszerzése eléri a 20 milliárd dollárt.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.