A Los Angeles Times információi szerint az Amerikai Légierő repülőgép-vezető hiánnyal küzd, amely 2013-ban azt jelenti, hogy 200 fő hiányzik a rendszerből. Az újság azt is közli, hogy amennyiben a most folyamatban lévő bérrendezési program, valamint a katonai pálya vonzerejének növelése nem valósul meg az USAF pilótadeficit 2021-re elérheti a 700 főt. Napjainkban az Amerikai Légierő állományában mintegy háromezer repülőgép-vezető szolgál.
A pilótahiány felbukkanásának két oka van az USAF rendszerében. Az első, hogy csökkent a katonai pálya vonzereje. A Pentagon kimutatása szerint ma a szerződéses katonák mindössze 65 %-a hosszabbítja meg szolgálati idejét öt évvel azok után, hogy letöltötte az első megállapodás szerinti tíz évet. Összehasonlításképpen 1993-ban ez a mutató elérte a 80 %-ot.
A második ok, hogy a 2000-es évek elejétől az Amerikai Légierő aktívan fejleszti különböző osztályú, pilóta nélküli repülőgépparkjait. A drónok számának növekedése azt okozta, hogy a pilóták a kabin helyett a pilóta nélküli légierő irányító központjaiban találták magukat. Az utóbbi tíz évben 153 harci pilóta került „átképzésre” MQ-1 Predator és MQ-9 Reaper operátornak.MQ-9 Reaper operátorok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.