Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, az Indiai Légierő ideiglenesen felszállási tilalommal sújtotta a közel 200 példányt számláló Szu-30MKI flottát, miután 2014. október 21-én az egyik gép katapultrendszere magától működésbe lépett a levegőben. A védelmi miniszter közleménye szerint a teljes flottát átvizsgálták, végrehajtották a szükséges módosításokat, melynek köszönhetően a Szuhojok november 14-től ismét repülhetnek.
Legutóbbi Szu-30MKI gépvesztését 2014. október 14-én könyvelhette el India légiereje, melynek vizsgálata hamarosan lezárul. Az SB 050 számú repülőgép kétfős személyzete sérülésekkel ugyan, de megúszta a balesetet. Az Indiai Légierő 30. repülőszázadához tartozó pilóták katapultálása után a repülőgép meglepően jó állapotban maradt meg a földhöz csapódást követően. A sárkányszerkezet egyben maradásához hozzájárult, hogy a repülőgépet irányító pilóta éppen a leszálláshoz történő bejövetelt hajtotta végre, amikor a katapultrendszer magától beindult, és a repülőgép ezt követően ért földet a Lohegaon repülőbázis kifutópályájától 20km-re.
Az SB 050 számú, speciális festésü Szu-30MKI a nem hagyományos földet érés után
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.