Dél-koreai sajtóértesülések szerint a végéhez közeledik a légi utántöltő repülőgépek beszerzésére kiírt tender. A beszerzési és üzemeltetési költségekkel kapcsolatos tárgyalások várhatóan hamarosan befejeződnek, de a hírek szerint egy komolyabb akadály merült fel: a fél-koreai fél elégedetlen a gyártók által kínált ellentételezési ajánlatokkal.
A verseny érdekessége, hogy két típus három színben versenyez a megrendelésért. A Boeing gyár az amerikai légierőnek megrendelt, már fejlesztés alatt álló, a Boeing 767-2C típusra alapozott KC-46A Pegasus repülőgéppel jelentkezett. Ajánlatuk erőssége az Amerikai Légierő követelményeinek megfelelően a nukleáris, biológiai és kémiai hadviselésre felkészített repülőgép, a saját gyártás, az amerikai féllel interoperábilis típus és az ország méreteinek, igényeinek jobban megfelelő méret és képesség.
Szintén a Boeing 767-esre alapoz az izraeli IAI, aki használt utasszállítókból építene át tankergépeket, saját állításuk szerint féláron a KC-46A-hoz képest. Az Airbus pedig a nagyobb méretü, nagyobb mennyiségü üzemanyagot hordozni és átadni képes A330MRTT típussal szállt be, mely már éles hadmüveletben is részt vett és a gyártósorokon van már, nem csak fejlesztés alatt áll. A tervek szerint 2019-ig a Dél-koreai Légierő négy tankergépet állít majd hadrendbe. A beszerzésre a kormány 1,8 milliárd dollárt szán.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.