Ünnepélyes keretek között vett búcsút az Indiai Légierő a két legrégebben üzemeltetett szovjet-orosz harci gépeitől, a MiG-21T-96-ostól és a MiG- 27ML-től.
Régi hagyomány, hogy a nyugdíjazott technikát a legmagasabb rangú pilóta búcsúztatja – így volt ez nemrégiben a Mi-8-as esetében és most is. A MiG-21-es utolsó felszállását B. S. Dhanoa tábornok, a Légierő főparancsnoka hajtotta végre a radzsisztáni Nal Légibázison, ahol a108. “Hawkeye” század repülte a típust. Az ünnepélyes kivonás után a század úgynevezett “alvó” státuszba került, azaz megtartva hadrendi számát várja, milyen új típussal fegyverzik fel.
A MiG-27-esek búcsújára a nyugat-bengáli Hashimarában került sor. A „Bahadur” becenevű változatható szárny-nyilazású repülőgép rendelkezett a legerősebb hajtóművel a saját kategóriájában. (A „Bahadur” szó több jelentéssel is bír, így nevezik az egyik legnépszerűbb indiai képregényhőst is.) A 22. Század a kivonás után szintén „alvó” státuszba kerül, későbbi sorsa még nem ismert. A MiG-27ML kivonásával a típus nem tűnik el teljesen az Indiai Légierőből, néhány MiG-27UPG még rendszerben marad Jodhpurban.
Az egykori 42 repülő századból mára már csak 33 század maradt az Indiai Légierőnél, azonban 2027-re 19-re fog csökkenni ez a szám, mivel addigra az összes MiG-típust ki fogják vonni a hadrendből.
Forrás: deccanherald.com
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.