Kanada kormánya május végén jelentette be, hogy 11,2 milliárd kanadai dollárt fordít az ország katonai kiképző repülőgép flottájának modernizálására.
Kanadai részről 2024. május 29-én jelentették be, hogy véglegesítettek egy szerződést, amely 71 darab, öt különböző típusú új oktatórepülőgépre vonatkozik. A CAE és a KF Aerospace vegyesvállalatával, a SkyAlyne-nal kötött 25 éves szerződés a képzési szolgáltatásokra is kiterjed 2029-től.
"Ez a különleges beruházás biztosítja azt a képességünket, hogy elegendő számú repülőszemélyzetet képezzünk ki,” – nyilatkozta az ottawai kormány.
Az új repülőgépek között egy- és több hajtóműves, turbólégcsavaros repülőgépek, valamint helikopterek találhatók, amelyeket a Future Aircrew Training (FAcT) program keretében kell beszerezni, felváltva a CAE és az Allied Wings 2028-ban lejáró, meglévő RCAF kiképzési szerződéseit.
Bill Blair kanadai védelmi miniszter az éves védelmi ipari szakkiállításon, Ottawában ismertette az új beszerzéseket.
„A mai tárgyalások azt mutatják, hog ha együttműködünk a kanadai ipari partnerekkel, akkor a légierőt a munkájuk elvégzéséhez szükséges eszközökkel tudjuk ellátni – és egyben támogatni tudjuk a munkahelyeket Kanadában” – nyilatkozta Blair.
Az új gépek között lesz a Grob Aircraft G120TP és a Pilatus PC-21 egyhajtóműves turbóprop, a Beechcraft King Air 260 és a De Havilland Canada Dash 8-400 kéthajtóműves turbóprop, valamint az Airbus Helicopters H135 típusú könnyű helikopter.
A FlightGlobal megkeresésére a Kanadai Fegyveres Erők Parancsnoksága azt közölte, hogy a FAcT repülőgép-rendelések 23 darab G120-as kiképző gépre szóló igényt tartalmaznak az alapképzéshez, 19 darab PC-21-et a sugárhajtású és merevszárnyú haladó képzéshez, valamint 19 darab H135-öst a forgószárnyú haladó repülési képzés és hét King Air 260-ast a több hajtóműves továbbképzéshez. Három új Dash 8-Q400-at használnak majd a légi szállítási feladatok továbbképzésére.
A FAcT szerződés értelmében a SkyAlyne a kanadai kormány nevében szerzi be az új repülőgépet, ám a tulajdonjog végig a kormányé lesz.
Az öt különböző típusból álló flotta biztosítja majd a harcoló alakulatoknál szolgálatot teljesítő állomány teljes körű kiképzését.
A pilóták, a fegyverzetkezelők és a repülőgép-elektronikai rendszerek üzemeltetői 2029 tavaszától kapnak oktatást a SkyAlyne-től a FAcT szerződés értelmében. Ottawa szerint a tanterv tantermi, szimulátoros és repülési oktatást fog tartalmazni.
Figyelmet érdemel, hogy a legújabb közbeszerzési bejelentésben nem szerepel az RCAF BAE Systems CT-155 Hawk sugárhajtású kiképzőinek cseréje.
Kanada márciusban nyugdíjazta 17 Hawkból álló flottáját, mindössze 24 év szolgálat után. Ottawa még mindig dolgozik egy olyan programon, amely ezt az egyhajtóműves típust lecseréli, azzal a céllal, hogy felkészítse a leendő pilótákat a 88 darabból álló Lockheed Martin F-35A ötödik generációs harci repülőgépből álló flottájának repülésére.
Új, sugárhajtású kiképzőgép hiányában a leendő kanadai vadászpilóták a tengerentúlon vesznek részt képzéseken különböző NATO-szövetségesekkel, köztük az USA-val, Finnországgal és Olaszországgal. Néhány RCAF oktatópilótát külföldön is állomásoztatnak, hogy segítsék a kiképzést, egy meglévő NATO-partnerségi program keretében.
Fotó: Royal Canadian Air Force/flightglobal.com
Forrás: https://www.flightglobal.com/
Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.