Még a 400 millió euró korábban odaítélt áthidaló hitellel együtt is csak mintegy fél évet képes túlélni a válságban levő Alitalia - tűnik ki az olasz légitársaság ügyvezető igazgatójának legfrissebb jelentéséből.
Giancarlo Cimoli szerint legkésőbb jövő márciusban a társaságnak újabb 2 milliárd euróra lenne szüksége: 1,2 milliárd az új beruházásokra, a többi egy esedékes hitel visszafizetésére kellene.
Az olasz munkaügyi miniszter ugyanakkor azt hangsúlyozza, hogy a kormány nem tesz semmiféle szociális intézkedést az elbocsátott Alitalia dolgozók érdekében, ha nem születik megállapodás a vezetés és a szakszervezetek között a légitársaság szanálási tervéről.
A szanálási terv elfogadásától függ az áthidaló hitel folyósítása is.
Cimoli - aki a legutóbb kiszivárgott adatok szerint 7 ezer fő körüli elbocsátást szeretne az Alitalia 22 ezer alkalmazottjából - azt tervezi, hogy 2008-ig 310 millió eurót takarít meg a személyi kiadások leferagásával. Ebből 230 millió eurót az új munkaszerződések révén készül megspórolni, amelyekben a szakszervezetekkel most akar megegyezni. Cimoli az elbocsátások mellett, az éves szabadságot is egyharmaddal megnyírbálná: 45 napról 30-ra csökkentené, ezzel összesen egymillió körüli szabadságnapot vonna el a dolgozóktól.
Az ügyvezető igazgató szerint az Alitaliának, ha életben akar maradni, az alacsony költségü légitársaságok példáját kell követnie.
A légitársaság szakszervezetei immár készek a létszámcsökkentésről tárgyalni: a Corriere della Serának adott nyilatkozatában a Cisl szakszervezeti szövetség elnöke augusztus végén úgy nyilatkozott, hogy a szakszervezetek harcolni fognak a legtöbb munkahely megmentéséért, ahol viszont ez nem lehetséges, tárgyalni fognak olyan megoldásokról, amelyek "nem okoznak megrázkódtatást". A társaság pilótái - az Anpac pilótaszakszervezet - korábban azt közölték, hogy készek 20 százalékos fizetéscsökkentést vállalni, a társaság jövőjére gondolva.
Ha a szakszervezetek szeptember 15-ig nem hagyják jóvá a szanálási tervet, az Alitaliát csődgondnokság alá helyezik, és ez a főrészvényes olasz államnak szabad kezet adna a társaság átalakításához és a létszámcsökkentéshez.
Az idei első félévről legalább 330 millió eurós veszteséggelszámolnak a légitársaságnál, amelynek adó után vesztesége tavaly 519 millió euró volt.
Az idei első negyed vesztesége 190 millió euró, a cég adóssága 194 millió euróval 1,6 milliárd euróra nőtt. Olaszországban a társaság az idei hat hónapban 45 százalékos piaci részt vesztett, és 11 százalékos utasszám-csökkenést jelentett.
Az Alitalia csütörtökön késő délelőtt 0,20 eurón állt Milánóban, 0,10 százalékos emelkedéssel a 0,20 eurós szerdai záróhoz képest. Csütörtökön 0,20 eurón nyitott. Az év eleje óta 22,12 százalékot vesztett, 0,28-0,19 euró között mozgott. Egy évvel ezelőtti áránál most 22,12 százalékkal olcsóbb.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.