2025. 01. 22. szerda
Artúr, Vince
: 412 Ft   : 398 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Emirates - 3 millió poggyász útja

Emirates - 3 millió poggyász útja
JETfly  |  2024. 02. 05., 12:53
Emirates - 3 millió poggyász útja

Rekordmennyiségű poggyászt kezelt idén télen az Emirates. Azt viszont csak kevesen tudják, hogy pontosan mi is történik a repülőtéren feladott poggyászokkal; milyen ellenőrzési pontokon haladnak át, kik és milyen technológiával kezelik őket, miként kerülnek a gép rakterébe, és mi okozhatja, ha a csomagok késve érkeznek meg. Az Emirates, ahol a feladott csomagok 99 százaléka precízen érkezik meg úticéljára, most felfedi ezeket a titkokat.

Az Emirates a poggyászkezelés terén az elmúlt 3 év legforgalmasabb telét zárta, a 2023 szeptemberétől 2024 januárjáig tartó időszak statisztikái pedig kiváló eredményekről tanúskodnak. Miközben havonta átlagosan 2,7 millió csomagot kezelt, a világ legnagyobb nemzetközi légitársaságával Dubajból érkező vagy átszálló utasok poggyászának 99,9 százaléka érkezett meg időben, a megfelelő célállomásra.

A poggyászok útja

Egy átlagos Emirates-utazás során az utasok poggyászai saját útjukat járják, miközben a légitársaság csapatának számos tagjával találkoznak. Elsőként a hordár kocsijától eljutnak a check-in ügyintézőig, majd felkerülnek a poggyászszalagra, amely elviszi őket az úgynevezett "Boss Room"-ig, ahol átvizsgálják őket a csúcstechnológiás biztonsági rendszerrel. Ezt követően a dnata munkatársai poggyászkonténerekbe teszik őket, majd az Emirates repülőgépe felé tartó kocsikra, onnan pedig a gép rakterébe kerülnek, hogy együtt utazzanak a tulajdonosaikkal, végül pedig a célállomáson találkoznak a poggyászkezelőkkel.

Késve érkező csomagok

Ritkán, de előfordulhat, hogy a poggyász késve érkezik meg, ennek pedig különböző okai lehetnek. Előfordulhat, hogy a lényeges információkat tartalmazó poggyászcímkék véletlenül leszakadnak a csomagról, vagy egy-egy poggyász leesik a zárt rendszerű poggyászszalagról, például amikor gyors tempóban kanyarodik - ezt a helyzetet a kamera rögzíti, és az esetek többségében azonnal orvosolható. Megtörténhet, hogy egy átszálló járat az időjárás vagy egy beteg utas miatt késik, ami lehetetlenné teszi, hogy a csomagot időben levegyék, majd áttegyék az utas átszálló járatára. Ebben az esetben az ügyfél csomagját azonnal felrakják a következő járatra. Ezt a komplex, összehangolt munkát automatizált rendszerek végzik: a Dubai Airport poggyászkezelő rendszere, a dnata poggyász-egyeztető rendszere és az Emirates Bag Connect, amely nyomon követi valós időben a poggyász útját. Ez utóbbi felület az utasok számára is elérhető az Emirates alkalmazásában vagy a weboldalán.

Az Emirates poggyászkiszolgálási hibaaránya rendkívül alacsony; a dubaji csomóponton áthaladó, és késve érkező, elveszett vagy eltévedt poggyászok száma minimális, 1000-ből 1,3-at érint, amely majdnem 30-szor alacsonyabb, mint több más szolgáltatónál. Az elkerülhetetlenül késő poggyászok 91 százaléka 72 órán belül visszakerül a tulajdonosához. Ez az arány azért is jelentős, mert a 140 célállomásra repülő Emirates elsősorban nemzetközi poggyászokat és nemzetközi transzferpoggyászokat kezel, így a csomagok gyakran hosszú és kacskaringós utakat tesznek meg, amelyek nagyobb figyelmet igényelnek, mint a belföldi utazások. 

További tartalmakért ajánljuk Olvasóink figyelmébe a JETfly folyamatosan frissülő Facebook oldalát is!

Forrás: FLOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 02., 10:24
A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.
2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.