Rekordmennyiségű poggyászt kezelt idén télen az Emirates. Azt viszont csak kevesen tudják, hogy pontosan mi is történik a repülőtéren feladott poggyászokkal; milyen ellenőrzési pontokon haladnak át, kik és milyen technológiával kezelik őket, miként kerülnek a gép rakterébe, és mi okozhatja, ha a csomagok késve érkeznek meg. Az Emirates, ahol a feladott csomagok 99 százaléka precízen érkezik meg úticéljára, most felfedi ezeket a titkokat.
Az Emirates a poggyászkezelés terén az elmúlt 3 év legforgalmasabb telét zárta, a 2023 szeptemberétől 2024 januárjáig tartó időszak statisztikái pedig kiváló eredményekről tanúskodnak. Miközben havonta átlagosan 2,7 millió csomagot kezelt, a világ legnagyobb nemzetközi légitársaságával Dubajból érkező vagy átszálló utasok poggyászának 99,9 százaléka érkezett meg időben, a megfelelő célállomásra.
A poggyászok útja
Egy átlagos Emirates-utazás során az utasok poggyászai saját útjukat járják, miközben a légitársaság csapatának számos tagjával találkoznak. Elsőként a hordár kocsijától eljutnak a check-in ügyintézőig, majd felkerülnek a poggyászszalagra, amely elviszi őket az úgynevezett "Boss Room"-ig, ahol átvizsgálják őket a csúcstechnológiás biztonsági rendszerrel. Ezt követően a dnata munkatársai poggyászkonténerekbe teszik őket, majd az Emirates repülőgépe felé tartó kocsikra, onnan pedig a gép rakterébe kerülnek, hogy együtt utazzanak a tulajdonosaikkal, végül pedig a célállomáson találkoznak a poggyászkezelőkkel.
Késve érkező csomagok
Ritkán, de előfordulhat, hogy a poggyász késve érkezik meg, ennek pedig különböző okai lehetnek. Előfordulhat, hogy a lényeges információkat tartalmazó poggyászcímkék véletlenül leszakadnak a csomagról, vagy egy-egy poggyász leesik a zárt rendszerű poggyászszalagról, például amikor gyors tempóban kanyarodik - ezt a helyzetet a kamera rögzíti, és az esetek többségében azonnal orvosolható. Megtörténhet, hogy egy átszálló járat az időjárás vagy egy beteg utas miatt késik, ami lehetetlenné teszi, hogy a csomagot időben levegyék, majd áttegyék az utas átszálló járatára. Ebben az esetben az ügyfél csomagját azonnal felrakják a következő járatra. Ezt a komplex, összehangolt munkát automatizált rendszerek végzik: a Dubai Airport poggyászkezelő rendszere, a dnata poggyász-egyeztető rendszere és az Emirates Bag Connect, amely nyomon követi valós időben a poggyász útját. Ez utóbbi felület az utasok számára is elérhető az Emirates alkalmazásában vagy a weboldalán.
Az Emirates poggyászkiszolgálási hibaaránya rendkívül alacsony; a dubaji csomóponton áthaladó, és késve érkező, elveszett vagy eltévedt poggyászok száma minimális, 1000-ből 1,3-at érint, amely majdnem 30-szor alacsonyabb, mint több más szolgáltatónál. Az elkerülhetetlenül késő poggyászok 91 százaléka 72 órán belül visszakerül a tulajdonosához. Ez az arány azért is jelentős, mert a 140 célállomásra repülő Emirates elsősorban nemzetközi poggyászokat és nemzetközi transzferpoggyászokat kezel, így a csomagok gyakran hosszú és kacskaringós utakat tesznek meg, amelyek nagyobb figyelmet igényelnek, mint a belföldi utazások.
További tartalmakért ajánljuk Olvasóink figyelmébe a JETfly folyamatosan frissülő Facebook oldalát is!
Forrás: FLOW PR
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.