Kecskemét szerepe a magyar hadtörténelemben mindig kiemelten fontos volt. A városban és környékén gyalogos és huszár alakulatok, valamint tüzérek állomásoztak.
Később már repülők is települtek ide. A repülőtér létesítésének gondolatát először Rákosy György, a Légügyi Hivatal vezetője fogalmazta meg. Ez 1932-ben történt, a kecskeméti repülőnapon. Három évvel később elkezdődött a reptér építése, melynek átadására 1937-ben került sor. újabb három év elteltével 3 repülőgéphangárt is átadtak. A következő évek viszonylag nyugalomban teltek. 1944-ben a reptér fontos szerepet töltött be a légi szállítások területén, amelyek német csapatoktól, vagy csapatoknak történtek. Ugyanez év nyarán azonban olyan súlyos károkat okozott az angolszász légitámadás, hogy a néhány hónappal később bevonuló szovjet csapatok csak egy nagyrészt lerombolt repülőteret foglalhattak el.
A fontos bázis újjáépítése 1948-ig tartott. Ekkor felállították a Honvéd Repülő Hajózó Kiképző Osztályt. A következő év tavaszán a kecskeméti kirendeltségből alakították meg a 3. Repülőtér Gondnokságot, amelynek feladata az üzemképessé tétel és a karbantartás volt. Szintén ebben az évben, azaz 1949-ben létrehozták a Honvéd 41. Vegyes Repülő Ezredet, amely azonban rövid életünek bizonyult, hiszen egy évvel később megszünt, és ebből alakult ki Szentkirályszabadján a 25. Vadászrepülő Hadosztály Parancsnokság. 1950-ben Kecskeméten megkezdték a repülőtér németek által épített 1500 méter hosszú guruló- és felszállómezejének bővítését, valamint hosszabbítását. A munkálatok egy éven belül elkészültek. Ebben az időszakban Magyarország egyike volt azon szocialista államoknak, ahol nagy ütemben épültek az új laktanyák, a cél pedig az volt, hogy tömeghadseregeket hozzanak létre. Mindez a politikai helyzetnek megfelelően a szovjet szakértők felügyelete mellett történt.
Fél évszázad hagyomány, fegyelem, lelkesedés és küzdelem tökéletes ötvözete. Ez ma az 59. Szentgyörgyi Dezső Harcászati Repülőezred. Nemzetközi repülőnapok méltó helyszíne volt eddig is, és lesz ezután is. Nagy neveket adott az országnak, olyan pilótákat nevelt, akik nemzetközi szinten is megállják a helyüket, és messzire viszik Kecskemét hírét.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.