Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, 2018. szeptember 10-én érkezett vissza egy An-124-100 gyomrában a 2017-ben oroszországi nagyjavításra küldött Mi-24-esek első négy példánya. A második adag visszaszállítása pedig 2019. január 4-én, pénteken kezdődött meg.
A harci helikopterek ezúttal külön-külön érkeztek, méghozzá az RA-76842 lajstromszámú Il-76TD segítségével, mely január 4-én, pénteken (331-es Mi-24P), január 5-én, szombaton (332-es Mi-24P) és január 6-án, vasárnap (334-es Mi-24P) is hozott vissza egy-egy példányt Kecskemétre Szentpétervárról, a nyolcadik példány várhatóan hamarosan csatlakozik a már visszaszállított társaihoz. A korábbi adaghoz hasonlóan a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra érkező forgószárnyasokat közúton szállítják majd át leendő állomáshelyükre, Szolnokra.
Az RA-76842 lajstromszámű Il-76-os ráadásul nem is egy hétköznapi példány: ez az a repülőgép volt az, melyet 1995-ben földre kényszerítettek Afganisztánban, Kandahár repülőterén. A túszul ejtett orosz pilóták történetét a Kandahár című film dolgozta fel.
UPDATE: a mai napon. 2019. január 7-én, hétfőn megérkezett az utolsó nagyjavított Mi-24-es (338-as Mi-24P) is Kecskemétre.
A JETfly Facebook oldalán számtalan spotterfotót, videót láthatnak Olvasóink az elmúlt napok eseményeiből.
A fotókat ezúton is köszönjük Fodor Rolandnak!
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.