Útnak indították hétfőn az Airbus európai repülőgépgyártó walesi üzeméből a világ majdani legnagyobb utasszállító repülőgépének, az A380-asnak az első elkészült szárnypárját a cég toulouse-i összeszerelő üzemébe.
A látványos logisztikai müvelet első mozzanataként az egyik szárny egy 96 kerekü szállító jármüvön hagyta el a broughtoni gyárat. A szárny 87 méter hosszú, súlya 34 tonna; eljuttatása Toulouse-ba közúton, majd folyami, illetve tengeri jármüvekkel négy hétig tart. A kiszállításban késést okozott, hogy a helyi csatornahálózatot kotorni kellett, nehogy a szárnyakat szállító bárkák megfenekeljenek, és a kotrást környezetvédő szervezetek igyekeztek megakadályozni. Az A380-as első példánya a tervek szerint 2006 első felében száll fel. A gép, amelyre már több mint száz megrendelés futott be az Airbushoz, 555 utas befogadására lesz alkalmas, vagyis 35 év után átveszi a Boeing 747-estől a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének címét. Az amerikai típus jelenleg futó legnagyobb modellje, a 747-400-as belső elrendezéstől függően 380-440 utast szállíthat. Az A380-as marketing-igazgatója, Richard Carcaillet a Flight International brit repülési szaklap legutóbbi számának azt mondta: a Boeingnak hosszú ideig monopóliuma volt az óriásgépek piacán a 747-essel, de "ennek most tényleg vége". Az egyik alapvető különbség a két típus között az, hogy az A380-as teljes hosszában kétszintes, a 747-es felső szintje azonban csak a géptest első harmadáig tart. Éppen a héten kezdődik el a londoni Heathrow repülőtér egyik termináljának átalakítása annak érdekében, hogy a két év múlva üzembe álló A380-ast a világ legnagyobb nemzetközi forgalmú légikikötője fogadni tudja. A tervek szerint mások mellett a brit Virgin Atlantic, az Emirates, az ausztrál Qantas, a Singapore Airlines és a Malaysia Airlines fogja használni londoni járatain az óriásgépet. A Heathrow hármas terminálját úgy alakítják át, hogy az egyszerre négy A380-ast tudjon fogadni. A hétfői Financial Times szerint a típus megjelenése jelentős hatással lesz a Heathrow üzletmenetére: az üzembe állítás után tíz évvel az A380-asok adhatják majd a repülőtér forgalmának 12 százalékát.
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a Wizz Air változtatásokat vezetett be, hogy az utasok könnyebben hozzáférjenek az ügyfélszolgálathoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.