2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A sikersztori folytatódik: felgyorsul a Boeing 777 gyártósora

JETfly  |  2010. 12. 27., 09:17

Az amerikai repülőgépgyártó vállalat a napokban jelentette be, hogy a 777-es program újabb mérföldkövéhez érkezett, hiszen a típus népszerűségének, illetve a közel 250 darabos megrendelés-állománynak köszönhetően a Boeing ismét felgyorsítja a „Triple Seven” gyártásának ütemét. A bejelentés értelmében 2013 első negyedévétől havi 8,3 darab 777-es gördülhet le a gyártósorról.

A 2010-es évben már volt példa hasonlóra, hiszen márciusban a program illetékesei szintén a gyártás felgyorsításáról tettek bejelentést: ennek értelmében 2011 közepétől a korábbi havi öt darabról hét darabra növelik a 777-es gyártósorának teljesítményét. A Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója, Jim Albaugh nyilatkozatában elmondta, hogy a típusra érkező szépszámú megrendelésekre válaszként évente 100 darab 777-es legyártását tüzik ki elsődleges célként.

Boeing 777

Készülnek a 777-esek

Az eladott darabszám is ékes bizonyítéka annak, hogy a Boeing 777-ese élen jár a szélestörzsü, kéthajtómüves utasszállítók értékesítési piacán, gazdaságos üzemeltetése, hatótávolsága és kényelmi funkcióinak köszönhetően méltán érdemelte ki az utasok, illetve az üzemeltetők körében az első helyet. A típusra ez idáig 1163 megrendelés érkezett, ebből 907 darabot szállított le a gyártó.

Emirates 777

Sokak kedvence az Emirates 777-ese

Az első 777-est a United Airlines állította menetrendszerinti forgalomba 1995-ben, az amerikai légitársaságon kívül elsődleges üzemeltetőnek a Singapore Airlines, az Emirates és az Air France számít, de több tucat repül például az American Airlines, a British Airways vagy a Japan Airlines flottájában is. A Boeing a „Triple Seven” gyártásának felgyorsításáról szóló bejelentését ugyanakkor egy kedvezőtlen hír előzte meg, mivel – eddig meg nem nevezett megrendelők – visszamondtak három darab 777-es és egy darab 787-esre leadott megrendelést.

Ez utóbbi típus egyelőre  talán már túlzás nélkül a Boeing „fekete bárányának” tekinthető, hiszen a program jelentős késlekedése már számtalan megrendelőnél váltott ki negatív visszhangot. Az amerikai repülőgépgyártó az első példány átadásával kapcsolatban konkrétumokat már nem is mer közölni, az első üzemeltető, a japán ANA (All Nippon Airways) legnagyobb bánatára.787 Dreamliner A legelső ígéret 2008 májusi átadást jósolt, azonban a folyamatos problémáknak, strukturális hibáknak köszönhetően tolódott a Dreamliner szüzfelszállásának időpontja, és ezzel együtt az egész tesztelési procedúra. 2009 végén aztán végre magasba emelkedhetett a 787-es, és akkor még úgy tünt, hogy 2010 decemberében átadhatják az első példányt. Idén jól haladt a típus földi és légi tesztsorozata, a hatdarabos flotta 765 felszállás során már 2400 repült órát teljesített, azonban 2010 novembere ismét keresztülhúzta a gyártó számításait. A ZA002-es tesztgép fedélzetén keletkezü tüz miatt leállították a tesztelést, az elhúzódó vizsgálat, valamint a tüz miatt megsérült rendszerek és panelek cseréje ismét többhetes csúszást eredményezett a programban. A jelenlegi Információk szerint az első 787 Dreamliner átadása 2011 tavaszára várható.

Qatar Airways 777

Boeing 777 a Qatar Airways színeiben

Visszatérve a Boeing 777-es típusára, a közelmúltban több légitársaság is újabb járatok nyitását jelentette be, melyeken a „Triple Seven-t” közlekedtetik majd. Az Emirates 2011. június 1-jétől napi járatot indít a svájci Genfbe, mely útvonalon vegyesen a 777-200LR, illetve a 777-300ER típust állítják majd menetrendszerinti forgalomba. Az Emirates mellett a Qatar Airways is új városban mutatkozik be a 777-essel: a Doha – Madrid útvonalon közlekedő Airbus A330-ast a közeljövőben váltja fel a Boeing sikertípusa, mégpedig a 777-300ER változattal.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.