Az amerikai repülőgépgyártó vállalat a napokban jelentette be, hogy a 777-es program újabb mérföldkövéhez érkezett, hiszen a típus népszerűségének, illetve a közel 250 darabos megrendelés-állománynak köszönhetően a Boeing ismét felgyorsítja a „Triple Seven” gyártásának ütemét. A bejelentés értelmében 2013 első negyedévétől havi 8,3 darab 777-es gördülhet le a gyártósorról.
A 2010-es évben már volt példa hasonlóra, hiszen márciusban a program illetékesei szintén a gyártás felgyorsításáról tettek bejelentést: ennek értelmében 2011 közepétől a korábbi havi öt darabról hét darabra növelik a 777-es gyártósorának teljesítményét. A Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója, Jim Albaugh nyilatkozatában elmondta, hogy a típusra érkező szépszámú megrendelésekre válaszként évente 100 darab 777-es legyártását tüzik ki elsődleges célként.
Készülnek a 777-esek
Az eladott darabszám is ékes bizonyítéka annak, hogy a Boeing 777-ese élen jár a szélestörzsü, kéthajtómüves utasszállítók értékesítési piacán, gazdaságos üzemeltetése, hatótávolsága és kényelmi funkcióinak köszönhetően méltán érdemelte ki az utasok, illetve az üzemeltetők körében az első helyet. A típusra ez idáig 1163 megrendelés érkezett, ebből 907 darabot szállított le a gyártó.
Sokak kedvence az Emirates 777-ese
Az első 777-est a United Airlines állította menetrendszerinti forgalomba 1995-ben, az amerikai légitársaságon kívül elsődleges üzemeltetőnek a Singapore Airlines, az Emirates és az Air France számít, de több tucat repül például az American Airlines, a British Airways vagy a Japan Airlines flottájában is. A Boeing a „Triple Seven” gyártásának felgyorsításáról szóló bejelentését ugyanakkor egy kedvezőtlen hír előzte meg, mivel – eddig meg nem nevezett megrendelők – visszamondtak három darab 777-es és egy darab 787-esre leadott megrendelést.
Ez utóbbi típus egyelőre talán már túlzás nélkül a Boeing „fekete bárányának” tekinthető, hiszen a program jelentős késlekedése már számtalan megrendelőnél váltott ki negatív visszhangot. Az amerikai repülőgépgyártó az első példány átadásával kapcsolatban konkrétumokat már nem is mer közölni, az első üzemeltető, a japán ANA (All Nippon Airways) legnagyobb bánatára. A legelső ígéret 2008 májusi átadást jósolt, azonban a folyamatos problémáknak, strukturális hibáknak köszönhetően tolódott a Dreamliner szüzfelszállásának időpontja, és ezzel együtt az egész tesztelési procedúra. 2009 végén aztán végre magasba emelkedhetett a 787-es, és akkor még úgy tünt, hogy 2010 decemberében átadhatják az első példányt. Idén jól haladt a típus földi és légi tesztsorozata, a hatdarabos flotta 765 felszállás során már 2400 repült órát teljesített, azonban 2010 novembere ismét keresztülhúzta a gyártó számításait. A ZA002-es tesztgép fedélzetén keletkezü tüz miatt leállították a tesztelést, az elhúzódó vizsgálat, valamint a tüz miatt megsérült rendszerek és panelek cseréje ismét többhetes csúszást eredményezett a programban. A jelenlegi Információk szerint az első 787 Dreamliner átadása 2011 tavaszára várható.
Boeing 777 a Qatar Airways színeiben
Visszatérve a Boeing 777-es típusára, a közelmúltban több légitársaság is újabb járatok nyitását jelentette be, melyeken a „Triple Seven-t” közlekedtetik majd. Az Emirates 2011. június 1-jétől napi járatot indít a svájci Genfbe, mely útvonalon vegyesen a 777-200LR, illetve a 777-300ER típust állítják majd menetrendszerinti forgalomba. Az Emirates mellett a Qatar Airways is új városban mutatkozik be a 777-essel: a Doha – Madrid útvonalon közlekedő Airbus A330-ast a közeljövőben váltja fel a Boeing sikertípusa, mégpedig a 777-300ER változattal.
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a Wizz Air változtatásokat vezetett be, hogy az utasok könnyebben hozzáférjenek az ügyfélszolgálathoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.