2025. 01. 22. szerda
Artúr, Vince
: 412 Ft   : 398 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A sikersztori folytatódik: felgyorsul a Boeing 777 gyártósora

JETfly  |  2010. 12. 27., 09:17

Az amerikai repülőgépgyártó vállalat a napokban jelentette be, hogy a 777-es program újabb mérföldkövéhez érkezett, hiszen a típus népszerűségének, illetve a közel 250 darabos megrendelés-állománynak köszönhetően a Boeing ismét felgyorsítja a „Triple Seven” gyártásának ütemét. A bejelentés értelmében 2013 első negyedévétől havi 8,3 darab 777-es gördülhet le a gyártósorról.

A 2010-es évben már volt példa hasonlóra, hiszen márciusban a program illetékesei szintén a gyártás felgyorsításáról tettek bejelentést: ennek értelmében 2011 közepétől a korábbi havi öt darabról hét darabra növelik a 777-es gyártósorának teljesítményét. A Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója, Jim Albaugh nyilatkozatában elmondta, hogy a típusra érkező szépszámú megrendelésekre válaszként évente 100 darab 777-es legyártását tüzik ki elsődleges célként.

Boeing 777

Készülnek a 777-esek

Az eladott darabszám is ékes bizonyítéka annak, hogy a Boeing 777-ese élen jár a szélestörzsü, kéthajtómüves utasszállítók értékesítési piacán, gazdaságos üzemeltetése, hatótávolsága és kényelmi funkcióinak köszönhetően méltán érdemelte ki az utasok, illetve az üzemeltetők körében az első helyet. A típusra ez idáig 1163 megrendelés érkezett, ebből 907 darabot szállított le a gyártó.

Emirates 777

Sokak kedvence az Emirates 777-ese

Az első 777-est a United Airlines állította menetrendszerinti forgalomba 1995-ben, az amerikai légitársaságon kívül elsődleges üzemeltetőnek a Singapore Airlines, az Emirates és az Air France számít, de több tucat repül például az American Airlines, a British Airways vagy a Japan Airlines flottájában is. A Boeing a „Triple Seven” gyártásának felgyorsításáról szóló bejelentését ugyanakkor egy kedvezőtlen hír előzte meg, mivel – eddig meg nem nevezett megrendelők – visszamondtak három darab 777-es és egy darab 787-esre leadott megrendelést.

Ez utóbbi típus egyelőre  talán már túlzás nélkül a Boeing „fekete bárányának” tekinthető, hiszen a program jelentős késlekedése már számtalan megrendelőnél váltott ki negatív visszhangot. Az amerikai repülőgépgyártó az első példány átadásával kapcsolatban konkrétumokat már nem is mer közölni, az első üzemeltető, a japán ANA (All Nippon Airways) legnagyobb bánatára.787 Dreamliner A legelső ígéret 2008 májusi átadást jósolt, azonban a folyamatos problémáknak, strukturális hibáknak köszönhetően tolódott a Dreamliner szüzfelszállásának időpontja, és ezzel együtt az egész tesztelési procedúra. 2009 végén aztán végre magasba emelkedhetett a 787-es, és akkor még úgy tünt, hogy 2010 decemberében átadhatják az első példányt. Idén jól haladt a típus földi és légi tesztsorozata, a hatdarabos flotta 765 felszállás során már 2400 repült órát teljesített, azonban 2010 novembere ismét keresztülhúzta a gyártó számításait. A ZA002-es tesztgép fedélzetén keletkezü tüz miatt leállították a tesztelést, az elhúzódó vizsgálat, valamint a tüz miatt megsérült rendszerek és panelek cseréje ismét többhetes csúszást eredményezett a programban. A jelenlegi Információk szerint az első 787 Dreamliner átadása 2011 tavaszára várható.

Qatar Airways 777

Boeing 777 a Qatar Airways színeiben

Visszatérve a Boeing 777-es típusára, a közelmúltban több légitársaság is újabb járatok nyitását jelentette be, melyeken a „Triple Seven-t” közlekedtetik majd. Az Emirates 2011. június 1-jétől napi járatot indít a svájci Genfbe, mely útvonalon vegyesen a 777-200LR, illetve a 777-300ER típust állítják majd menetrendszerinti forgalomba. Az Emirates mellett a Qatar Airways is új városban mutatkozik be a 777-essel: a Doha – Madrid útvonalon közlekedő Airbus A330-ast a közeljövőben váltja fel a Boeing sikertípusa, mégpedig a 777-300ER változattal.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 02., 10:24
A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.
2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.