A kanadai kormány a minap tette közzé, hogy elállnak az új, többcélú Sikorsky S-92 Cyclone típusú helikopterek átvételétől. A forgószárnyasokat még 2004-ben rendelték meg az amerikai Sikorsky vállalattól, azonban a Defense News információi szerint azok nem felelnek meg a Kanadai Légierő által támasztott követelményeknek.
Így Kanada az amerikai vállalatnak 4 évet adott arra, hogy megrendelésben foglaltaknak megfelelő, a Kanadai Légierő igényeinek maradéktalanul megfelelő helikoptereket szállítson le. Az amerikai vállalat már korábban felajánlotta azt a lehetőséget, hogy leszállítja a „félkész” példányokat, melyeket csak az alapvető berendezésekkel szereltek fel, majd később kerülnek csak bele a megrendelő által kért eszközök, berendezések. Ezt a lehetőséget a kanadai vezetőség elvetette. A korábbi szerződés értelmében Kanada összesen 28 ilyen többcélú helikoptert rendelt, melyből az első példánynak már 2008-ban, míg az utolsónak 2011 elején kellett volna megérkeznie.
Az amerikai vállalat nyilatkozata szerint, ez idáig 4 darab Sikorsky S-92 Cyclone forgószárnyast adtak át a Kanadai Haditengerészetnek, tesztelés céljából. A 4 helikopterből, melyek a haditengerészet Shearwater légibázis 12. ezredéhez tartoznak, egyik sem felel meg a kanadaiak által támasztott követelményeknek. Korábban, 2010-ben Kanada felülvizsgálta az 1,5 milliárd dollár összértékü szerződést, és beleegyezett, hogy átadják a „félkész” S-92-eseket, valamint azok fejlesztésére további 112 millió dollárt utalt át. Ennek fejében már 2010 novemberében át kellett volna venni az első, módosított, még mindig nem teljes értékü, vagy a már teljes egészében elkészült helikoptereket. A Kanadai Légierő a Sikorsky S-92 Cyclone forgószárnyasokat CH-148 elnevezéssel használja. A helikopter nem más, mint az S-92-es típus hajófedélzetre készített változata, mely tengeralattjárók felkutatására, személy- és teherszállító, felderítő, valamint kutató-mentő feladatkörben is alkalmazható. A CH-148-as első repülésére 2008. november 15-én került sor. Kanada az új helikopterekkel a már kiöregedő CHSS-2 Sea Kingeket váltja le.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.