Az olasz Alenia Aermacchi és az amerikai ATK közös fejlesztésű repülőgépe az MC-27J teljesítette első földi és légi tesztjeit. Ez a típus az olasz C-27J Spartan szállító repülőgépből kialakított közvetlen légi támogató (gunship) verzió.
Az idei párizsi légiszalonon a repülőgép feketére festett farokrésszel, valamint a rakterében elhelyezett ATK GAU-23 30mm-es ágyúval és a hozzá tartozó tüzvezető és egyéb irányító rendszerekkel felszerelve volt megtekinthető. A fegyverzet és a hozzá tartozó egységek egy raklap rendszer segítségével lettek elhelyezve a repülőgép teherterében, amely lehetővé teszi a majdani üzemeltetők számára, hogy a közvetlen légi támogató szerepkörről gyorsan visszaalakítható legyen sima szállítási feladatokra is.
A tesztek első fele tartalmazta ennek a rendszernek a vizsgálatát, tehát a repülőgép gyors át-, illetve visszaalakítását, amelyről az Alenia Aermacchi és az ATK szakemberei egyaránt azt nyilatkozták, hogy minden előzetes várakozást felülmúlt. A tesztek során próbalövészetet is végrehajtottak az oldalra néző GAU-23 ágyúval földön, illetve levegőben egyaránt. A floridai Eglin légibázison végrehajtott teszteket az Egyesült Államok légierejének Speciális Hadmüveleti Parancsnoksága is sikeresnek ítélte.
Bill Kasting, az ATK alelnöke elmondta, hogy az első tesztek során teljesítették az előzetes célkitüzéseket, így a program kész a második fázisra, amely a rendszer további fejlesztéséről és a végleges konfiguráció kialakításáról fog szólni. A jövőben képessé kívánják tenni a repülőgépet olyan levegő-föld fegyverzet hordozására is, mint az AGM-176 Griffin vagy a GBU-44/B Viper Strike, amelyek már az új amerikai „gunship” változatú Herculesek fegyverzetében megtalálhatóak.
MC-27J a párizsi légiszalonon
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.