2013. december 12-én végrehajtotta „szűzrepülését” – első felszállását – a Texton AirLand részvételével fejlesztett, Scorpion könnyű csatarepülőgép. A repülőgép az Amerikai Légierő Kansas államban található McConell légibázisról emelkedett a levegőbe. Összességében a csatarepülőgép közel másfél órás repülését sikeresnek értékelték. Dan Hinson tesztpilóta elmondta, hogy a repülés az előzetes tervek szerint zajlott.
A Scorpion első repülésének célja a repülőgép manőverező képességének, valamint kissebességü repülés során az irányíthatóság ellenőrzése volt, ez utóbbi elsősorban a leszálláshoz történő bejövetel során. További részleteket az első tesztrepüléssel kapcsolatban nem közöltek az illetékesek.
Fotó: textronairland.com Az elkövetkező kísérleti repülések során a Scorpion nagymagasságú, nagysebességü repüléseket is végre fog hajtani, amelyek során különböző fedélzeti rádióelektronikai berendezések tesztjére is sor kerül.
Nagysebességü gurulási teszt A Textron AirLand úgy véli, hogy az új repülőgépnél alkalmazott technológiáknak (beleértve a hajtómüveket, amelyek szinte megegyeznek a business jeteknél alkalmazottakkal) köszönhetően a Scorpion ára nem fogja meghaladni a 20 millió dollárt. A repülőgép alacsony ára mellett további előnye, hogy egy repült óra kb. mindössze háromezer dollár lesz.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.