Immár Seattle-be érkezett a Boeing legújabb átalakított Jumbója, a B 747 LCF, azaz Large Cargo Freighter. Ezt a megnövelt törzsű B 747-400-ast azért fejlesztették ki a Boeing szakemberei, mert szükség volt egy olyan különlegesen nagy szállítógépre, amely képes lesz a B 787-es Japánban készülő törzsdarabjait elszállítani Seattle-be.
A B 747-400-as átalakítását a gyakorlatban a tajvani Evergreen Aviation System végezte el. Ennek keretében megbontották a Jumbo törzsét, és az eredeti törzskereteket megnagyobbították fölfelé és oldalirányban. Pontosan annyira, hogy a készülő B 787-es Dreamliner törzse beleférjen, és ezáltal szállíthatóvá váljon az összeszerelés érdekében.
Hasonlóképpen, mint ahogyan az Airbus is teszi azt az A330-as és A340-es törzsének szállítása kapcsán. Az Airbus is átalakított erre a célra régebbi A300B4-es gépeket, igaz, azzal a különbséggel, hogy ott a pilótafülkét süllyesztették le annak érdekében, hogy az orr-rész felnyitható legyen a ki- és berakodás alatt. Az Airbusnál összesen öt Beluga repül a különleges flottában, ám ezekkel nemcsak a család gépeinek elemeit szállítják, hanem más túlméretes árukat is. Így például mozdonyokat vagy müholdakat, de külső megrendelésre repítettek már nagyméretü hajótestet is a Belugával.
A Boeing összesen két gépet alakít át Megajumbónak, hogy a szállítási feladatokat ellássák Japán, Olaszország és az Egyesült Államok között a Dreamlinerek gyártása során. Nagoya, Grottaglie, Wichita és Charleston lesznek azok a repülőterek, amelyeket ezek a gépek összekötik Everett-tel, a Boeing legnagyobb repülőterével, amelynek közelében a B 787-es Dreamlinerek végszerelése zajlik majd. Azért itt, mert itt található a világ legnagyobb egybefüggő hangáregyüttese, ahol ez idáig a B 767-esek, a B 777-esek és a B 747-esek összeszerelése folyt. Mivel a B 767-esek gyártását hamarosan felfüggesztik, elképzelhető, hogy azon a soron kezdődik majd a B 787-esek összeszerelése, ahol jelenleg az utolsó B 767-esek készülnek.
A Supercargo-Jumbo belseje 1845 m3-es. Ez a háromszorosa egy hagyományos teherszállító Jumbónak. A hajtómüvek terén nem volt szükség a módosításra, mivel a Megajumbo nem szállít nagyobb tömeget, mint egy hagyományos teherszállító-változatú B 747-es, amelynek a maximális teherbíró képessége mintegy 150 tonna. A B 787-es törzsének fődarabjai, illetve a szárnyak viszont nem érik el ezt a tömeget – az átalakításra csupán a nagy méretek miatt volt szükség.
A B 747 LCF kfejlesztése mellett már elkészültek azok a különleges targoncák is, amelyek segítségével a különböző törzsdarabokat, illetve a szárnyakat lehet majd mozgatni a repülőtereken. Ezekkel a különleges emelőszerkezetekkel oldják majd meg a ki- és berakodást is, méghozzá úgy, hogy a gépbe épített görgősorokon gurul be a törzsbe a kész törzs vagy szárnydarab.
A Supercargo-Jumbók tesztelése várhatóan a jövő év elején fejeződik be, és ezt követően kapják majd meg a különleges és igen egyedülálló szállítógépek a forgalomba állásukhoz szükséges hatósági engedélyeket. Igaz, addig még jó néhány órát és felszállást kell teljesíteniük, hogy mindenben megfeleljenek a legszigorúbb biztonsági előírásoknak. Ezután már hamarosan munkába is állnak, hiszen már gőzerővel folyik a B 787-es gyártásának előkészítése.
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a Wizz Air változtatásokat vezetett be, hogy az utasok könnyebben hozzáférjenek az ügyfélszolgálathoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.